Gezocht: Hammer B3 paneelzaag-frees combinatie (of iets vergelijkbaars)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Nu mijn werkplaats klaar is en ik ruimte heb voor losse machines zoek ik een vervanging voor mijn Robland X31 combinatiemachine. Ik heb met wat geluk al een Hammer A3-31 vlakvandiktebank kunnen bemachtigen maar die vervangt natuurlijk maar 2 van de 5 functies.

Daarom ben ik op zoek naar een mooie zaagtafel, en in combinatie met een freestafel is dat natuurlijk al helemaal ideaal. Als inwoner van Barneveld zit de Felder dealer om de hoek en daar ben ik uiteraard ook gaan kijken naar wat er te koop is. Ik ben erg gecharmeerd van den Hammer B3 winner paneelzaag-freesmachine maar betaal als hobbyist wel een flink bedrag voor deze machine. Zo kost de B3 winner comfort in de herfstactie nog altijd EUR 6431,- incl. btw:
1664962563080.png

Is er iemand die toevallig van een dergelijke machine afwil? Een vergelijkbare machine van Felder of Robland voldoet voor mij natuurlijk ook. Ik ben ook in gesprek met Franksen die een dergelijke machine aanbied via het marktplein maar wellicht staat er nog een machine wat meer in de buurt.

Wat ik zoek:

- apparaat op 400v
- met roltafel
- liefst een combi zaag/frees
- voorkeur locatie: midden Nederland
- Ik verzaag niet veel platen dus er hoeft niet perse een grote platenwagen bij te zitten want dat kan ik ook met de invalzaag af. Mocht er wel een grote wagen bij zitten is dat geen probleem.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.606
Die 500 km rijden doe je maar een keer. Dan heb je voor minder geld wel een klasse hogere machine. Waar je de herkomst van weet en waar je vast wel uitgebreid mee kan proefzagen. Dan heb je nog poen over voor een aandrijver en wat frezen en zaagbladen. Leeftijd is bij kwaliteitsmachines niet zo belangrijk. Op een gegeven moment dalen ze niet meer in prijs en werk je er een jaar of 10 mee, dan krijg je er meer voor terug dan dat je zelf hebt betaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zjeeraar

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Die 500 km rijden doe je maar een keer. Dan heb je voor minder geld wel een klasse hogere machine. Waar je de herkomst van weet en waar je vast wel uitgebreid mee kan proefzagen. Dan heb je nog poen over voor een aandrijver en wat frezen en zaagbladen. Leeftijd is bij kwaliteitsmachines niet zo belangrijk. Op een gegeven moment dalen ze niet meer in prijs en werk je er een jaar of 10 mee, dan krijg je er meer voor terug dan dat je zelf hebt betaald.
Dat is een heel mooi advies, dankjewel!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik lees nu pas dat je de KF700 pro van forumlid franksken op het oog hebt. De leeftijd is daar minder van belang, getuige daarvan is oud-forumlid Tuoh die waar toverwerk verricht met zijn (volgens mij zelfs 5 a 10 jaar oudere) Felder BF6. Die dingen zijn op alle vlakken net wat zwaarder uitgevoerd, hebben meer vermogen, betere geleiders, lagers en zo een stabieler geheel dat zorgt voor zuiverder werk in vergelijking met bijvoorbeeld een Hammer B3. Op die freesmodules kan je ook zonder problemen zwaardere stalen freeskoppen gebruiken. Die lange trip ben je zo vergeten, ik heb zelf ook al véél kilometers afgelegd voor bepaalde machines (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Zjeeraar

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.766
983
Omgeving Eindhoven
Als ik het zou moeten beslissen, had ik al lang in de auto gezeten.
Zeg 500 km op en neer, niet-zuinige auto met aanhanger rijdt 1:10, a €2,- per liter. Is dus €100 euro aan brandstof plus eventueel wat kosten om de machine thuis van de aanhanger af te krijgen…
Ik heb een paar jaar geleden op die manier een Harvey zaagtafel opgehaald in Lemmer, vanuit omgeving Eindhoven, zal niet dichterbij zijn geweest schat ik. Is even een paar uurtjes op en neer maar dat ben je idd al vergeten als de machine thuis in de werkplaats staat.
En ook een nieuwe machine komt gewoon op een pallet dus kost ook flink wat moeite om die de werkplaats en op z’n plek te krijgen.

Offerte/actieprijs voor de Hammer is 6400, machine van franksken (vraagprijs!) 4000 toch? Dat is een flink verschil, ook al zou je ‘m door een transportbedrijf laten vervoeren ben je nog goedkoper uit dan nieuw. En bij Hammer komen er ook nog kosten bij voor bedrijfsklaar maken en transport (ook al is het maar een paar km). Dus die 6400 kan zomaar een paar100 duurder worden voordat die werkend bij jou staat. Dan heb je alleen daardoor die kilometers er al uit.

Ik ken beide machines niet, maar als ik het zo lees in de andere reacties zou die 2e handse Felder een klasse beter moeten zijn dan de Hammer, waardoor je er bij gebruik nog meer plezier aan beleeft ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: franksken en Zjeeraar

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
609
57
Provincie Zeeland
En een ander heel groot voordeel is dat je de machine volgende week in de werkplaats hebt staan en misschien op een Hammer kweeniehoeveel maanden moet wachten.

Voor ongeduldige mensen zoals mij is alleen dat al doorslaggevend.

Laat staan de kwaliteit van een Felder...
 
  • Leuk
Waarderingen: Zjeeraar
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.