[Gezocht] Essen en amerikaans noten

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Heeft er iemand in de omgeving van Eindhoven nog een stukje essen en/of amerikaans noten liggen dat ik kan overnemen?

- Essen (voor een steel van een houten hamer), ruw 25 x 40 mm / 40 cm lang. Moet ik kunnen schaven naar netto 20 x 35 mm.

- Amerikaans noten: plankje van minimaal 2 cm dik. Ik kan voor nu 3 stukken gebruiken van 6,5 x 30 cm (maar ik denk dat ik deze houtsoort meer ga gebruiken, dus een groter stuk mag altijd.

Of weet iemand een houthandel waar ik (als particulier) dit hout in de (ruime) omgeving van Eindhoven kan krijgen, liefst in niet te grote hoeveelheden?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
De plankjeszolder van de Arnhemse Fijnhouthandel is een schatkamer!
Massave Zwolle en Arnhemse Fijnhouthandel denk ik aan.
Arnhem kom ik toevallig komende week in de buurt, maar die zijn met vakantie nu… De houtzolder is inderdaad leuk om te snuffelen en je komt altijd met meer thuis dan gepland. Maar ik vind ze ook vrij duur voor de kleine stukken (?).

Rick/Masave had ik ook al aan gedacht. Ben midden in de Corona, toen ik alleen kon ophalen en verder niet binnen kon rondsnuffelen, een keer daar geweest en wil zeker nog bij hem langs. Is alleen een flink eind rijden en om voor 2 kleine plankjes 2x2 uur in de auto te zitten… Ga ik wel proberen met iets anders te combineren, misschien vraag ik hem wel om voor nu iets op te sturen, als ik hier lokaal niet beide houtsoorten vindt.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Arnhem kom ik toevallig komende week in de buurt, maar die zijn met vakantie nu… De houtzolder is inderdaad leuk om te snuffelen en je komt altijd met meer thuis dan gepland. Maar ik vind ze ook vrij duur voor de kleine stukken (?).

Rick/Masave had ik ook al aan gedacht. Ben midden in de Corona, toen ik alleen kon ophalen en verder niet binnen kon rondsnuffelen, een keer daar geweest en wil zeker nog bij hem langs. Is alleen een flink eind rijden en om voor 2 kleine plankjes 2x2 uur in de auto te zitten… Ga ik wel proberen met iets anders te combineren, misschien vraag ik hem wel om voor nu iets op te sturen, als ik hier lokaal niet beide houtsoorten vindt.
Rob,

ik weet niet wat je verdere wensen of eisen zijn (okkernoot, zwarte noot, amerikaans noot). Voor die steel is rechtdraadig van belang. Ik vind het steeds prima lopen om Rick te bellen, uit te leggen wat nodig is en dan komt hij meestal met iets goeds op de proppen. Het tientje verzendkosten probeer ik te optimaliseren door te combineren.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Ik had gedacht aan Amerikaans noten omdat dat mooi donker is, donkerder dan Europees. ( van Europees noten heb ik nog wat liggen, gezaagd van een eigen boom die enkele jaren geleden omwaaide en waarvan ik het zonde vind om dit tot kachelhout te verzagen.)
Ik ga het deels gebruiken in combinatie met zeer licht hout, waarschijnlijk haagbeuk, waardoor het een mooi contrast oplevert. Dus daarom is donkerder mooier.
Denk idd dat ik binnenkort toch bij Rick langs ga, proberen te combineren met een ritje naar het noorden. Zag dat hij weer op de normale tijden open is voor bezoek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.