Gezocht: Dik droog hout, 12cm of dikker

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Hoi!

Ik ben op zoek naar droog hout dat 12cm of dikker is en minimaal 30 breed. Liefst zonder / minimale scheurvorming en knoesten.
Als je zoiets hebt liggen of weet waar ik het zou kunnen kopen in de buurt van Amersfoort dan hoor ik het graag!
Het is bedoeld om mee te draaien.

Groeten!

Ruben
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Ruben, de gevraagde combinatie is uitzonderlijk.. maar probeer het hier eens. Ik heb iepen plaat van 11 of 12 dik hier gekocht voor een beeld. Wel
Bij uedere plaat afzonderlijk Opletten dat het schimmelvrij is.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Naar welke houtsoort ben je op zoek, en in welke lengte?
Is het eventueel een mogelijkheid om van een gelijmd paneel/balk uit te gaan?

Zelf kom ik niet uit de regio en heb ik waarschijnlijk ook niets liggen wat voor jou geschikt is, maar bel eens naar Rick van Masave Hout in Zwolle (onze forum-houthandel).
Anders gaan kijken op de hobby-houtzolder van de Arnhemse fijnhouthandel (maar die zijn niet goedkoop).
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hoi!

Ik ben op zoek naar droog hout dat 12cm of dikker is en minimaal 30 breed. Liefst zonder / minimale scheurvorming en knoesten.
Als je zoiets hebt liggen of weet waar ik het zou kunnen kopen in de buurt van Amersfoort dan hoor ik het graag!
Het is bedoeld om mee te draaien.

Groeten!

Ruben
Ik weet niet waar je het voor nodig hebt of waarom het 12 cm dik moet zijn, maar ik denk dat de veruit meest voor de hand liggende aanpak een bus houtlijm is ;-)
Oftewel, opbouwen uit veel dunner hout.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Ik weet niet waar je het voor nodig hebt of waarom het 12 cm dik moet zijn, maar ik denk dat de veruit meest voor de hand liggende aanpak een bus houtlijm is ;-)
Oftewel, opbouwen uit veel dunner hout.
Thanks, tja het is voor het maken van objecten uit een stuk, dus verlijmen is juist precies niet de bedoeling :)
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Naar welke houtsoort ben je op zoek, en in welke lengte?
Is het eventueel een mogelijkheid om van een gelijmd paneel/balk uit te gaan?

Zelf kom ik niet uit de regio en heb ik waarschijnlijk ook niets liggen wat voor jou geschikt is, maar bel eens naar Rick van Masave Hout in Zwolle (onze forum-houthandel).
Anders gaan kijken op de hobby-houtzolder van de Arnhemse fijnhouthandel (maar die zijn niet goedkoop).
Thanks, ik zal eens bij ze informeren. En helaas is verlijmen geen optie.
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Ruben, de gevraagde combinatie is uitzonderlijk.. maar probeer het hier eens. Ik heb iepen plaat van 11 of 12 dik hier gekocht voor een beeld. Wel
Bij uedere plaat afzonderlijk Opletten dat het schimmelvrij is.
Ah Ja, die was ik vergeten, dat is wellicht een goed optie. Dankje!
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
vraag eens bij Inlands Hout. Niet in de buurt, maar wel een mogelijkheid.
Thanks, ja daar heb ik al contact mee gehad, en eerder gekocht. Helaas erg ver weg. vandaar dat ik nu eens wat meer in de buurt zoek. Toch bedankt voor het meedenken!
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Ben je al bij Nijhof in Baarn geweest? Volgens mij hebben die verschillende soorten hout van de Arnhemse fijnhouthandel liggen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rube

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Op houtzaagmolen De Salamander (Leidschendam) hebben we beuken met slaap liggen die nog niet geheel droog is 20%. Die maat die je zoekt is voorhanden.. Mocht je belangstelling hebben laat het weten.

M.vr.gr. Jan
Hoi Jan,

Dat klinkt wel interessant. Heb je toevallig ook foto's? Kan uiteraard via DM
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Je kunt Rubens Fijnhouthandel in Soest wellicht proberen. Ik heb met zowel hem als Hard- en Zachthout in Loenen goede ervaringen. Overigens met de Arnhemse Fijnhouthandel ook, zeer hoge kwaliteit materiaal maar dat is dan ook navenant geprijsd ;)

Rick
 
  • Leuk
Waarderingen: Rube

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.