Gezocht: CNC cursus/hulp op locatie?

MarcDekker

Actieve deelnemer
23 feb 2017
41
1
Beste allemaal,

inmiddels een jaar of twee geleden heb ik een Cnc machine gekocht, na veel prutsen met oude seriële poort laptops e.d. eerst maar het hart vervangen voor iets moderners (usb). Alles werkt nu, alleen blijkt de leercurve van een 3D ontwerp (tekenen zelf lukt best goed) naar mach3 en dat daadwerkelijk goed in stuk hout te krijgen lastiger dan gedacht. Met daarbij een druk daily life wil ik zelf niet meer stoeien met YouTube filmpjes e.d. maar ben ik opzoek naar iemand die mij een 1 of 2 dagen wil hebben alles up en running te krijgen (hoeft niet gratis).
Wie heeft interesse of kent iemand die dit wellicht wil doen (oosten van het land, in de buurt van Deventer).

Ik hoor het graag!
Marc
 

wmdebruin

Actieve deelnemer
11 mei 2020
25
9
Ik sluit me heel graag aan bij dit verzoek, heb een paar maanden geleden ook zo'n machine aangeschaft maar de leercurve om zo'n machine + de software (MACH3) om e.e.a. aan te sturen zonder hulp van een ervaren gebruiker onder de knie te krijgen is niet eenvoudig en zééér tijdrovend.

Misschien valt er wat te combineren met een aantal mensen tegelijkertijd ?
Op die manier leren we ook weer van elkaar :) en voorkomen we dat we allemaal zelf hetzelfde wiel moeten uitvinden. Welke software gebruik je voor het 3D-ontwerp?

@MarcDekker : Heb je ook een account op het CNC-forum (https://www.cnczone.nl/)? Misschien dat er daar ook een verzoek voor een beginnerscurcus CNC/MACH3 geplaatst kan worden?
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Heren, voor dit soort persoonlijke hulpvragen is het wel heeeeeeel handig als je je woonplaats opgeeft.
Stel je voor dat je bij in de buurt zou wonen.

Groet,
Jan
 

MarcDekker

Actieve deelnemer
23 feb 2017
41
1
Hoi,

ik heb geen account op cnczone (we goeie optie). Ik woon in de buurt van Deventer btw. (Staat er volgens mij ook).

Groet,
 

willemse

Actieve deelnemer
16 nov 2019
33
0
Ik ben een timmerman in ruste, heb vandiktebank met zelf gemaakte slijp unit, zaag combinatie ,korten fraisen ed., ben ook fotograaf met eigen bedrijf en studio (in het verleden).
De lijstenmakerij met passepartout snijder staat nog compleet bij mij thuis , ik ben op zoek naar nieuwe creativiteit
Daarom Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe CNC werkt en wat de mogelijk heden zijn, ben ook heel erg van het collectief, vele handen maken enz enz.
Ik woon in Reeuwijk Wim
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
ik heb geen account op cnczone (we goeie optie).
Ik wel, al jaren.

Ik woon in de buurt van Deventer btw. (Staat er volgens mij ook).
Ik meen dat ik ook ergens een locatie heb ingevuld maar ik kan dat van mij en anderen niet (terug) vinden.
Is best een handig om te weten soms, in bepaalde gevallen zoals deze.
Ik woon ("tegenwoordig") in Grönnen.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Ja, nu zie ik het ook, je moet maar even weten, bij andere fora staat dit steeds in beeld en ik kon het in mijn eigen profiel niet vinden.
 

Fegair

Nieuw lid
23 feb 2020
7
0
Maastricht
Beste allemaal,

inmiddels een jaar of twee geleden heb ik een Cnc machine gekocht, na veel prutsen met oude seriële poort laptops e.d. eerst maar het hart vervangen voor iets moderners (usb). Alles werkt nu, alleen blijkt de leercurve van een 3D ontwerp (tekenen zelf lukt best goed) naar mach3 en dat daadwerkelijk goed in stuk hout te krijgen lastiger dan gedacht. Met daarbij een druk daily life wil ik zelf niet meer stoeien met YouTube filmpjes e.d. maar ben ik opzoek naar iemand die mij een 1 of 2 dagen wil hebben alles up en running te krijgen (hoeft niet gratis).
Wie heeft interesse of kent iemand die dit wellicht wil doen (oosten van het land, in de buurt van Deventer).

Ik hoor het graag!
Marc
Hallo Marc, heb je toevallig al iemand gevonden die je kan helpen met de aansturing van je CNC i.c.m. Mach3?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.