Gezocht: Californian Redwood, oldgrowth (of 'second growth')

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik op zoek naar een stuk 'Californian Redwood', oldgrowth of second growth (ouder dan 100 jaar, met fijne groeiringen).
Het hoeft niet veel te zijn, ca. 20cm breed, 100 tot 150cm lang.
Ik hoor het graag, ook als je een idee hebt waar ik het zou kunnen krijgen.
Als iemand het heeft liggen en wil ruilen voor bijv. een mooi dik stuk taxus ben ik helemaal blij.

Groet!

Ruben
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Rube, ik wil niet vervelend doen, maar waarom specifiek die houtsoort? Zelf zou ik hier nooit naar op zoek gaan. Ik ben al paar keer in Californië geweest, en daar zijn de kustsequoia's jammer genoeg grotendeels gekapt geweest. Slechts 5% blijft nog over. Dus voor mij heeft het hout hiervan een wrange nasmaak. Zeker omdat je aangeeft old growth te zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rube

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Rube, ik wil niet vervelend doen, maar waarom specifiek die houtsoort? Zelf zou ik hier nooit naar op zoek gaan. Ik ben al paar keer in Californië geweest, en daar zijn de kustsequoia's jammer genoeg grotendeels gekapt geweest. Slechts 5% blijft nog over. Dus voor mij heeft het hout hiervan een wrange nasmaak. Zeker omdat je aangeeft old growth te zoeken.
Hoi,
Ja dat snap ik heel goed. Ik werk normaal alleen met inlands hout van goed beheerd bos of boom.
Het werk wordt ingepast in een reclaimed redwood interieur. Er bestaat in de vs veel hergebruikt redwood. Maar ik kan ook een hollands/europees gegroeid redwood gebruiken. Als het maar dezelfde boomsoort is. Met een fijne nerf.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Hoi,
Ja dat snap ik heel goed. Ik werk normaal alleen met inlands hout van goed beheerd bos of boom.
Het werk wordt ingepast in een reclaimed redwood interieur. Er bestaat in de vs veel hergebruikt redwood. Maar ik kan ook een hollands/europees gegroeid redwood gebruiken. Als het maar dezelfde boomsoort is. Met een fijne nerf.
Recuperatie van dit hout kunnen we alleen maar toejuichen, uiteraard (y) Succes met je zoektocht!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rube

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Ik heb een balk potlood ceder liggen van een oude meubelmaker, zou je hiermee geholpen kunnen zijn? Woon zelf wel in België. Heb deze al 15 jaar in bezit maar heb er geen toepassing voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rube

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Ik heb een balk potlood ceder liggen van een oude meubelmaker, zou je hiermee geholpen kunnen zijn? Woon zelf wel in België. Heb deze al 15 jaar in bezit maar heb er geen toepassing voor.
Hoi, dan voor het aanbod maar dat is toch niet wat ik zoek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.