Helpt je waarschijnlijk niet echt verder, maar voor in de WABECO ben ik voor een Metabo BEV 1300-2, zonder snelkoppeling, gegaan. Bevalt uitstekend.In combinatie met een Wabeco boorstandaard lijkt de Bosch GSB 21-2 RCT Pro de geprezen machine.
Klopt, helaas. Ik stuurde gisteravond een bericht om te informeren, maar de adverteerder antwoordde vandaag dat hij al verkocht is. Even verder zoeken dus. Er staat momenteel nog een Wabeco boorstandaard op Marktplaats, maar die heb je wellicht al gezien?Het zoekertje is weg, ik denk dat het verkocht is.
Behalve de accuraat- en veelzijdigheid (ook vanwege het vermogen) is de bediening op de bovenkant handig voor een boorstandaard.Waarom wil je trouwens precies die boor? is die zo goed?
Ik sta open voor alternatieven. Bedankt voor de tip! Dat waardeer ik, zeker wanneer die vanuit persoonlijke ervaring komt. De Metabo lijkt in grote lijnen erg op de Bosch. Interessant.Helpt je waarschijnlijk niet echt verder, maar voor in de WABECO ben ik voor een Metabo BEV 1300-2, zonder snelkoppeling, gegaan. Bevalt uitstekend.
Voor het klop- en hamerwerk heb ik een nog steeds prima functioneren decennia oude Metabo.
het gaat om een multifunctionele standaard met een multifunctionele boormachine. dat heeft nu eenmaal veel beperkingen.als je "het beste" wilt dan laatje van om het even welke van de twee er 10 komen. dan klok je ze allemaal exact uit. de 9 "slechten" stuur je terug. en dan maar hopen dat die ene nog steeds "goed" is na een jaar.
Ik heb eventueel een Bosch GBH 2-28 F beschikbaar en een GBH 36V-LiIn combinatie met een Wabeco boorstandaard lijkt de Bosch GSB 21-2 RCT Pro de geprezen machine. Helaas is deze momenteel overal uitverkocht en volgens Bosch voorlopig niet leverbaar.
Heeft iemand een exemplaar van deze machine in nette-/nieuwstaat teveel?
Vermogen op zich is niet zo belangrijk. Als je alleen hout boort heb je voor kleine gaatje veel toeren nodig en voor grote (diepe) gaten veel koppel. Een boormachine met een mechanische versnellingsbak, twee of drie standen met relatief weinig vermogen voldoet dan prima.Die zijn dan wel met een stuk minder vermogen. De vraag is heb je dat nodig in een kolomboor?