Gezocht: Betonplex of zwart valchromat

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ik ben op zoek naar een stuk(je) zwart valchromat of betonplex 12 of 18mm. Ik heb een stukje nodig van ongeveer 70 lang en ongeveer 35 breed.

liefst in omgeving van Apeldoorn (of Ravenswoud). Prijs komen we vast uit.
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Is valchromat zwart MDF?
Valchromat heeft een hogere dichtheid dan mdf. Is ook erg aan de prijs.

Zwart MDF is nog wel eens te vinden bij de Bouwmaat (hoewel ze niet blij zijn als je het daar bestelt — bij transport beschadigt de oppervlakte snel & dan weigert de klant het natuurlijk. Dus mss in de hoek afgekeurd neuzen?)
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ik heb het nodig voor een zero clearance insert voor mijn zaagtafel, dus wil liever geen ‘gewoon’ zwart mdf gebruiken.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Dan zou ik als ik jou was betonplex gebruiken, of trespa. Beiden zijn hard / redelijk krasvast en glad. Je wilt dan namelijk ook weinig weerstand krijgen.

Helemaal niemand die wat over heeft?
Hier bij Eindhoven weet ik wel een zaak waar ze betonplex verkopen op exact de gewenste afmeting en tegen m2-prijs, maar dat is voor jou een beetje uit de richting vrees ik...

Edit, zoekterm Betonplex intikken op Marktplaats kwam op onderstaande uit, dat is redelijk bij jou in de buurt, toch?
 
Laatst bewerkt:

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Als het voor een insert is kun je hier ook eens naar kijken Alupanel mooi spul, je kan de maten opgeven en ze zagen het precies. En leuk geprijsd.
Valt ook goed te bewerken.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ik heb na het hoogwater een kunststof rijplaat uit de Waal gevist. Zo op het oog 18 of 20 mm dik, door en door zwart, materiaal PE. Zijn je maten 35x70 in mm? Zo'n stukje kan ik wel missen :)
Heeft t ook zo z'n voordelen :) Maar helaas, de maten zijn in cm's


Als het voor een insert is kun je hier ook eens naar kijken Alupanel mooi spul, je kan de maten opgeven en ze zagen het precies. En leuk geprijsd.
Valt ook goed te bewerken.
Helaas, dat is niet dik genoeg.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Nog niet, voorlopig is het enkel de kopieerfrees die de scepter zwaait :)

Maar dat staat zeker in de planning.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
35 bij 70 cm lijkt me meer een half tafelblad. Je kan toch een reststuk trespa van 12mm gebruiken? De kleur lijkt weinig aan de bruikbaarheid toe te voegen.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Lol, nee. Het is alsvolgt. Het gaat om 2 hammer K3 zagen, de lengte van de insert is 65 cm, de (zichtbare) breedte iets van 4 (uit mijn hoofd), maar de inserts vallen een gedeelte onder tafel, dus ongeveer 6 cm breed. Ik wil voor beide een insert maken voor 45 en 90 graden (dus 2 per zaag), en ik hou rekening met ten minste 1 volledig mislukte.

Dus netto 30 cm nodig, dan nog wat zaagverlies. En ja ik reken graag wat ruimer, kom ik in ieder geval niet te kort :) zie ook

Ik heb een stukje trespa 9mm wat op zich zou kunnen werken, maar geen idee of ik dat aan elkaar kan lijmen en het daarmee stevig genoeg is.

Qua kleur voegt het zwarte inderdaad weinig toe, al vind ik het wel rustiger. Maar dat is inderdaad persoonlijke voorkeur :)
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Ik heb een stukje trespa 9mm wat op zich zou kunnen werken, maar geen idee of ik dat aan elkaar kan lijmen en het daarmee stevig genoeg is.
Twee plaatjes trespa zijn goed op elkaar te lijmen met een montagelijm/lijmkit. Ik heb goede ervaringen met Bison Polymax of vergelijkbaar. Beide stukken goed opschuren, lijm in rillen aanbrengen en goed klemmen (aan beide zijden een dikker stuk hout zetten om de druk te verdelen). Dagje laten uitharden en je krijgt het echt niet meer van elkaar :)
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Net even nagemeten, zichtbaar is net iets meer dan 3cm, maar totaal zit wel op minimaal 5,5cm. Dus m’n berekening klopt wel aardig.
Twee plaatjes trespa zijn goed op elkaar te lijmen met een montagelijm/lijmkit. Ik heb goede ervaringen met Bison Polymax of vergelijkbaar. Beide stukken goed opschuren, lijm in rillen aanbrengen en goed klemmen (aan beide zijden een dikker stuk hout zetten om de druk te verdelen). Dagje laten uitharden en je krijgt het echt niet meer van elkaar :)

Ah, geen ervaring mee, zal er eens mee gaan experimenteren! Maar voorlopig blijft de vraag staan ;)
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Ik heb het wel liggen, maar ik woon in Amsterdam dus niet echt in de buurt. Tenminste, ik neem aan dat het betonplex is want is multiplex dat de afgelopen 10-20 jaar gebruikt is als hekwerk. Dikte is 18mm, het is groen geschilderd maar dat schuur/schraap je er zo af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Cats

Actieve deelnemer
28 jun 2020
56
14
Ik heb nog wel wat stukjes betonplex liggen van die maten van 30-40 cm breed en 240 lang. Ik woon in Deventer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ik heb het wel liggen, maar ik woon in Amsterdam dus niet echt in de buurt. Tenminste, ik neem aan dat het betonplex is want is multiplex dat de afgelopen 10-20 jaar gebruikt is als hekwerk. Dikte is 18mm, het is groen geschilderd maar dat schuur/schraap je er zo af.
Hou ik zekerin gedachten!

Ik heb nog wel wat stukjes betonplex liggen van die maten van 30-40 cm breed en 240 lang. Ik woon in Deventer.

dat is top! Ik stuur je zo eveneens pm!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.