Gezocht: Adapter M33x3,5 Binnendraad naar 3/4" x 10TPI Buitendraad

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Ik ben op zoek naar een dergelijke adapter. Heeft iemand er nog één liggen die ik over kan nemen? Bij HBM zijn ze al maanden 'tijdelijk uitverkocht'.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Ik heb de adapter beschreven zoals HBM dat doet; een adapter om een klauwplaat met M33 binnendraad te monteren op een bankje met gereedschapopname 3/4"x10tpi buitendraad.
Simpel ding als hieronder: stukje 6 kant staf met 3/4" tapgat erin en op de buitenkant deels afgedraaid en M33 draad erop gesneden.


Screenshot_20220301-232001_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ik heb de adapter beschreven zoals HBM dat doet; een adapter om een klauwplaat met M33 binnendraad te monteren op een bankje met gereedschapopname 3/4"x10tpi buitendraad.
Simpel ding als hieronder: stukje 6 kant staf met 3/4" tapgat erin en op de buitenkant deels afgedraaid en M33 draad erop gesneden.


Bekijk bijlage 116083
Dan is het een kwestie van mailadres invullen en afwachten, toch?
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
De omschrijving van HBM is wat dubieus; die 3/4" draad zit voor mij toch duidelijk aan de binnenkant. Hoe dan ook, dan is de adapter waar ik naar linkte wel geschikt.
Ja dat is inderdaad wat vaag. Het hangt ervanaf of je een adapter benoemt bij welke aansluitingen er op zitten of bij welke hij verbindt. Kwestie van conventie.
Dank voor de link naar de adapter van de houtdraaierij. Het zal een prachtig ding zijn maar ik houd hem, met kosten 48 Euro tot thuis, nog even als plan C.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Uiteindelijk bij Willy Vanhoutte maar een RecordPower SC4 klauwplaat gekocht met een passende adapter voor die plaat. Ik begrijp dat RP deze adapters niet meer maakt, maar Vanhoutte had er nog liggen. Zo kan de draaibank nog even langer mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.