GEZOCHT!!! 1/2 INCH schaafbeitel voor Stanley 71 (grondschaaf)

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Forummers,

Ik zoek een schaafbeitel voor de Stanley 71 van 12.5 mm breed (1/2 inch). voor mn eigen gemaakte grondschaaf. Daar zit nu een punt beitel in en ik vind het een beetje zonde om deze terug te slijpen naar een vlakke beitel. De punt beitel gebruik ik niet zo vaak.

Als iemand er een heeft en deze aan mij wil verkopen graag!
Ook eventueel tips waar ik deze zou kunnen vinden zijn natuurlijk ook welkom.

Groetnis,

Roeland

foto ter ilustratie

IMG_0308.jpeg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.196
2.638
Kan je geen stuk hss schaafmes onder zo'n vierkant stangetje solderen? Dan kan je simpel een collectie van verschillende breedtes maken. Met een derde gehalte zilversoldeer blijf je onder de ontlaattemperatuur van het hss.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Als ik het goed heb zijn de Veritas grondschaaf-mesjes compatibel met de Stanley 71. Dieter Schmidt heeft die in het assortiment, maar ik weet niet of dat specifieke beiteltje er tussen zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roeland

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
224
95
Omgeving Alkmaar
Ha Roeland, nu kan ik je een wederdienst bewijzen😀 ik heb nog zo'n puntbeiteltje over (er zaten er twee bij de stanley 71 die ik ooit kocht). Mag je zo hebben. Even contact via pb?
Groet,
Joseph
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer en Roeland

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Als ik het goed heb zijn de Veritas grondschaaf-mesjes compatibel met de Stanley 71. Dieter Schmidt heeft die in het assortiment, maar ik weet niet of dat specifieke beiteltje er tussen zit.
Jouw beitel lijkt inderdaad erg veel op die van Veritas als ik het zo zie.
Zowel Dieter Schmid als Dictum hebben deze (links direct naar de artikelen).
Klopt en inderdaad zou ik ook voor de Veritas beitels kunnen gaan die passen namelijk ook.
Maar ik vind bij dit schaafje een retro beiteltje toch leuker.

Groetnis,

Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.