Gevraagd: vlak/vandiktebank 230v

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Gister greep ik langs twee mooie aanbiedingen..
Toch ga ik mijn geluk hier even beproeven, aangezien ik op marktplaats ook geen goede of betrouwbare machine lijk te vinden.

Momenteel ben ik in het bezit van een kleine vlak/vandiktebank, maar lengtes van +- 1.50-1.80m erop verwerken is niet de bedoeling van zo'n klein apparaatje.
Daarom ben ik opzoek naar een goede vlak/vandiktebank van gemiddelde grootte, maar wel op 230v.

Het belangrijkste is dat de machine in goede staat is, en hopelijk nog 30 jaar mee kan :)
Ik heb een prijs van max 1000 euro in gedachten, maar het budget kan iets opgerekt worden als het een goede machine is.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Succes ermee, we zijn er allemaal wel naar op zoek 😄

In vergelijking, heb zelf een stevige vlakbank met een tafellengte van 110cm, stukken van pakweg 1m30 gaat vlot.
Maar als je zwaardere stukken wil doen, pakweg eik 9cmX9cm met een lengte van 1m80 is het een heel werkje.
En voor een goede vlakbank met een lengte van 1m40 (als dat al genoeg is) ga je niet toekomen, of het moet een heel oud beestje zijn.

Of budget rekken voor deze, is ook een standaard chinees maar kan dikwijls goed dienen Bernardo planing and thicknessing machine FS 310 N - 230 V
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Zijn lastige dingen.. Zeker als je er weinig ervaring/kennis van machines hebt.

Net werd mij deze aangeboden, zou op 230v kunnen draaien en zou helemaal in orde zijn. Net iets over mijn budget, maar wat is jullie idee van zo'n machine?

Robland SD26 vlak vandiktebank met langgatboor inrichting
Bieden
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.048
2.580
Zodra je het niveau van de hobby machines ontstijgt, ontkom je niet aan krachtstroom. En je komt in het segment van de handelaren. Die hebben een auto met kraan, hoeven geen vrije dag op te nemen, niet met hun vrouw te overleggen , kunnen gewoon snel schakelen. En wat de handel niet wil, moet jij ook niet willen. Je kan ze proberen te overbieden, maar dan kan je de machine net zo goed bij de handelaar kopen. Want die kan weer het transport voor je regelen.
 

zeno

Actieve deelnemer
Zodra je het niveau van de hobby machines ontstijgt, ontkom je niet aan krachtstroom. En je komt in het segment van de handelaren. Die hebben een auto met kraan, hoeven geen vrije dag op te nemen, niet met hun vrouw te overleggen , kunnen gewoon snel schakelen. En wat de handel niet wil, moet jij ook niet willen. Je kan ze proberen te overbieden, maar dan kan je de machine net zo goed bij de handelaar kopen. Want die kan weer het transport voor je regelen.
Ervaringen met betrouwbare handelaars die beetje nette prijzen hanteren?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.