Gevraagd: Stanley schaaf no.3 en no.5

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Ik probeer het hier gewoon.... want op marktplaats zie je ze bijna niet, of voor een belachelijke prijs!
Ik ben op zoek naar een Stanley schaaf No.3, en een No.5 als ik het goed heb, het kleinere en grotere broertje van de No.4 of handyman!
Dit om mijn schaven uit te breiden voor kleinere werkzaamheden.
Mag rustig een opknapper zijn, want wil daar best wel tijd insteken om het weer werkbaar te krijgen.
Heeft er nog iemand iets liggen wat al tijden niet meer gebruikt wordt of waarvan het weg mag, dan houd ik mij zeer aanbevolen
Graag voor een nette prijs!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Een nette prijs is een ruim begrip. Het is allemaal tientjeswerk. Je kan beter wat meer uitgeven voor een schaaf die gelijk al goed is. Tegen de tijd dat je een nieuw mes en nieuwe handvaten op je marktplaats koopje hebt gezet, zit je aardig in de prijsklasse van de handelaren. En een no 3 kom je toch al niet vaak tegen. Daar heb je meer kans op bij een handelaar. Maar gaat het om het verzamelen van de oplopende schaven, of ga je ze gebruiken?
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Ik heb een Stanley 3c met wat mankementen.
De dekbeitel schroef vervangen met een nieuwe wat er in zat was te klein voor de dekbeitel.
(Of het is geen Stanley 3 dekbeitel, maar aangezien de nieuwe schroef uit een pakketje bedoeld voor de Stanley 3 (en ik denk ook 4) werkt met de dekbeitel, denk ik dat dat goed zit.)

Ook wiebelt het achterhandvat, omdat het niet goed aansluit, wat mogelijk met afvlakken te verhelpen is.

Is 15 euro redelijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
[QUOTE="Bub, post: 364243, member: 29006"] Moet het verplicht een Stanley zijn? Of mag het ook een ander merk zijn? [/QUOTE] Nee, hoeft niet per sé.....
Als het maar op te knappen is en je er ook mee kan schaven
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Ik heb een Stanley 3c met wat mankementen.
De dekbeitel schroef vervangen met een nieuwe wat er in zat was te klein voor de dekbeitel.
(Of het is geen Stanley 3 dekbeitel, maar aangezien de nieuwe schroef uit een pakketje bedoeld voor de Stanley 3 (en ik denk ook 4) werkt met de dekbeitel, denk ik dat dat goed zit.)

Ook wiebelt het achterhandvat, omdat het niet goed aansluit, wat mogelijk met afvlakken te verhelpen is.

Is 15 euro redelijk?
Graag... €15,- is een mooie prijs! zal u vanavond even een pb doen!
Schaaf is om echt mee te werken, niet voor de show.
 

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
@Eric55 Ik heb nog een ribbel #5, het is denk een namaak Stanley. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik er voor wil hebben, maar sta wel open voor een bod. Als je wil kan ik er wat foto's van maken.

Mvg

Bub
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.