Hi Niels,Goedenavond,
Ik overweeg om mijn Felder Forka Eco 200 Plus te verkopen. Heb de machine begin Oktober aangeschaft voor een project met ronde kanten, daarna eigenlijk niet meer nodig gehad. Bent u nogsteeds op zoek?
Ha Sander,Hi Niels,
Dank voor je bericht. Heb hem inmiddels zelf gekocht. Bevalt hij niet om hem te bewaren? Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Moet hem nog gaan gebruiken.
Groet, Sander
Dank voor je snelle reactie!Ha Sander,
De machine bevalt mij hartstikke goed. Het is een simpele machine die makkelijk te bedienen is. Het probleem is echter dat mijn werkplaats niet verwarmd is en slecht geïsoleerd waardoor de lijmhechting niet bepaald optimaal is. Ik heb dat probleem getackled door de ronde kanten eerst licht te verwarmen met een föhn tot ± kamertemperatuur en daarna snel te plakken met de lijmbak op 160 °C. Echter is dit natuurlijk alles behalve efficïent voor seriematig werk dus laat ik al mijn panelen eigenlijk nogsteeds extern afbanden.
Ik weet zeker dat de machine daar prima geschikt voor is ! Ik heb wel gemerkt dat de standaard bijgeleverde lijm vooral geschikt is voor lichte decoren ivm de kleur van de lijm. Ik laat mijn plaatmateriaal banden bij Oldevuuren. Voor een keuken kan ik je adviseren om eens naar de meubelpanelen van Bushbaum te kijken. Deze kun je op kastdiepte bestellen, scheelt een hoop werk met het banden !Dank voor je snelle reactie!Ik wil hem gebruiken om een keuken te bouwen. Recht toe rechtaan dus. Denk je dat deze machine daarvoor ook bruikbaar is? Puur ter interesse: Waar laat jij je plaatmateriaal doen? Ik heb erg zitten zoeken waar dat kan maar kon niks vinden.
Dank maar weer!
Groet, Sander
Zou een locaal IR verwarmingspaneel helpen?Het probleem is echter dat mijn werkplaats niet verwarmd is en slecht geïsoleerd waardoor de lijmhechting niet bepaald optimaal is.
Dank voor al je reacties Niels! Geweldige bijdrage. Ik heb gekeken naar Bushbaum platen maar dat is een spaanplaat binnenkant. Ik ga liever voor watervast MDF. Ik heb een adres in de buurt en die kan mooi gelamineerde platen leveren in alle soorten hout en op alle ondergronden. Kan daar alleen niet bekant worden, helaas. Ik ga nog even verder zoeken waar dat mogelijk is.Ik weet zeker dat de machine daar prima geschikt voor is ! Ik heb wel gemerkt dat de standaard bijgeleverde lijm vooral geschikt is voor lichte decoren ivm de kleur van de lijm. Ik laat mijn plaatmateriaal banden bij Oldevuuren. Voor een keuken kan ik je adviseren om eens naar de meubelpanelen van Bushbaum te kijken. Deze kun je op kastdiepte bestellen, scheelt een hoop werk met het banden !
Groetjes,
Niels