Gevraagd fries houtsnijwerk tekeningen/patronen

Arne.v

Nieuw lid
30 nov 2021
3
0
Nederland
Beste,

Ik ben op zoek naar fries houtsnijwerk tekeningen/patronen. Ik weet dat Stezona in het verleden veel van had, maar dat is helaas verleden tijd.
Kunnen jullie mij verder helpen met mijn speurtocht naar deze tekeningen/patronen?

Groet,

Arne.v
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
376
63
Beverwijk. Noord Holland
Bijvoorbeeld met dit als resultaat:
of deze:
en:
 
Laatst bewerkt:

Arne.v

Nieuw lid
30 nov 2021
3
0
Nederland
Bijvoorbeeld met dit als resultaat:
of deze:
en:
Bedankt voor je bericht.
Het 1e boekje heb ik reeds in mijn bezit dat 2e boekje ga ik ook op mijn verlanglijstje zetten!

In 'Fries houtsnijwerk' van Stezona (1e link) staan een aantal voorbeelden, bijvoorbeeld van een dienblad. Nu moet daar ook een tekening van zijn, het is vooral mijn vraag waar ik deze kan vinden.
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
376
63
Beverwijk. Noord Holland
Hallo Arne,
de voorbeelden zult u toch ergens uit een boek moeten halen,denk ik.
Bij Baptist hebben ze er 4 boeken over.
Verder lijkt het mij de beste optie om de website van Erno Korpershoek te bezoeken:
Dan onder het onderwerp: Fries houtsnijwerk te kijken.
Daar staat alles wat u zoekt, zelfs een dienblad, en kunt u eventueel contact met hem opnemen.

vr gr
quatorze
 
Laatst bewerkt:

Arne.v

Nieuw lid
30 nov 2021
3
0
Nederland
Hallo Arne,
de voorbeelden zult u toch ergens uit een boek moeten halen,denk ik.
Bij Baptist hebben ze er 4 boeken over.
Verder lijkt het mij de beste optie om de website van Erno Korpershoek te bezoeken:
Dan onder het onderwerp: Fries houtsnijwerk te kijken.
Daar staat alles wat u zoekt, zelfs een dienblad, en kunt u eventueel contact met hem opnemen.

vr gr
quatorze
Een aantal boeken die bij Baptist te vinden zijn staan sowieso op mijn verlanglijst. En wie weet inderdaad wanneer ik deze in handen krijg wat ik er uit kan halen.

Dank voor de tip! Dat ga ik zeker eens doen.

Groet,
Arne
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Stenoza werd hier genoemd. Laat ik nu op de rommelmarkt dit op de kop hebben getikt.
Het plankje was een proefstukje met wat foutjes en oppervlakkig gesneden. Heb het verder afgemaakt en dieper gesneden. Moet er alleen nog een doel voor vinden.

IMG-20230531-WA0002.jpeg20230528_081326.jpg20230608_182148.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Rizz

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
20230622_150159.jpg20230622_150134.jpg
Mocht iemand behoeft hebben aan de tekening van de Byouteriekistje (zie post hierboven) dan kan ik die tegen verzendkosten opsturen. Ben niet van plan er nog 1 te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.