Gevel bekleden met eiken oid, waar te kopen?

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Ik ga naast mijn huis een opbouw plaatsen, een houten opbouw welke ik aan de buitenzijde wil afwerken met ruw onbehandeld hout. Voorkeur voor eiken.

Dit is wat ik ergens gezien heb, denk dat het eiken is maar weet het niet zeker:

1592556540567.png

Iemand suggesties voor wat op de gevel te plaatsen en waar dit (betaalbaar) te koop is? Nu kan ik alleen geschaafde eiken planken van 27mm dik vinden, dan wordt het een gouden afwerking...
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Heb je al een beetje onderzoek gedaan naar wat er aan gevelafwerking mogelijk is (search hier / Google)? De mogelijkheden (en bijbehorende prijzen) zijn namelijke bijna eindeloos.

Ja, maar ik zoek dus een planken boer die niet alles netjes schaaft om meubeltjes van te maken. Of een betaalbaar alternatief voor eiken, maar wat wel duurzaam is. Het moet immers onbehandeld blijven.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Yoek, het zijn er 2 Geven zit net over de grens bij Nijmegen maar je kunt ook in eindhoven ophalen.
Kris zit in Belgie vlakbij Aken daar in de 3 landenpunt.

Fred
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Geven is ook een goede, die heeft een afhaal adres in Wintelre, en dat is hier om de hoek!
En niet duur, ook lekker!
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Geven is ook een goede, die heeft een afhaal adres in Wintelre, en dat is hier om de hoek!
En niet duur, ook lekker!
Het staat nergens aangegeven maar vervoer naar Wintelre kost 7,50 :)
Tis maar dat je het weet.
Ik heb daar hout gekocht voor een stukje sschutting en een tuinpoort in eiken.
De poort kostte maar 150 euro en daar zit 20mm eiken op.

Fred
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Houdt er wel rekening mee dat eik gaat uitlogen. Regenwater gaat de looizuren oplossen en dat geeft bruine vlekken op de grond. Als het onverhard is, is dat geen probleem, maar bij tegels, beton of natuursteen ziet het niet uit.
Je kan ook inheems douglas, lariks, red cedar of een goede kwaliteit grenen overwegen.
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
gemodificeerd populier van Peppelhout , dat blijft gegarandeerd 40 jaar tegen je gevel zonder te rotten , lange lengtes te verkrijgen zonder grote gebreken . en ook nog betaalbaar !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.