Gepensioneerd en nu geen tijd meer!!

kibling

Actieve deelnemer
12 jul 2021
50
10
Zandhoven
Ben een op rust gestelde assistent labo, heb een horeca opleiding gehad en heb een carrière wissel gemaakt, nu dus op rust en heb als hobby's vissen en jagen , een zoon en een dochter en twee kleinkinderen, een jongen en een meisje vervolledigen de familie.
Enige tijd geleden een heel deel schetten gekocht en deze uit elkaar gehaald en dit hout ga ik gebruiken om een aantal projectjes te doen, een afsluiting maken en een nieuw kippenhok, maar ben eerst begonnen met een werkplaatsje in te richten met het French cleat systeem, dus werk genoeg voor de komende tijd, mijn zoon is houtbewerker van opleiding en deze kan mij voorzien van raad en daad indien nodig, maar hoop hier ook de nodige info op het forum te vinden om eventuele hindernissen te kunnen nemen!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom !

mooi & netjes dat je jezelf even voorstelt (ipv zomaar binnen te vallen met een 1ste vraag)

'schetten' ? dat kempisch is me nog ni bekend

mag ik peilen naar jouw ervaring & (hand)gereedshap ?
 

kibling

Actieve deelnemer
12 jul 2021
50
10
Zandhoven
Aai, d
welkom !

mooi & netjes dat je jezelf even voorstelt (ipv zomaar binnen te vallen met een 1ste vraag)

'schetten' ? dat kempisch is me nog ni bekend

mag ik peilen naar jouw ervaring & (hand)gereedshap ?
Aai, dat binnen vallen met een vraag had ik dus al gedaan:eek:, maar met het doorzoeken van het forum kwam ik deze topics tegen en heb me dus maar netjes voorgesteld.
Schetten is eigenlijk West-Vlaams, en zijn 8 of 9 planken die door 3 dwarse planken verbonden zijn, deze worden als bodem van gestapelde zakken, geen idee wat er in zit, gebruikt en heb deze in een fabriek in Oostende opgehaald. Heb hier nu zo een 2,5 kubieke meter van liggen.
Ervaring is eigenlijk in houtbewerking nihil, heb een aantal gereedschappen dat wel, zoals een kolomboor, met verschillende soorten houtboren, een freesmachientje gemaakt van een bovenfrees, een schuurmachine, een zaagtafel en recent een Inca vlak en van dikte bankje op de kop getikt, een krachtige alleszuiger en aparte zaagsel afzuig, en krijg van mijn zoon indien nodig multiplex die uit de rest afval bak komt, meestal stukken die 10 tot 40 cm breed zijn en in verschillende lengtes, zo tot daar mijn alaam om de projectjes te starten, maar eerst de werkplaats netjes organiseren!
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Ben een op rust gestelde assistent labo, heb een horeca opleiding gehad en heb een carrière wissel gemaakt, nu dus op rust en heb als hobby's vissen en jagen , een zoon en een dochter en twee kleinkinderen, een jongen en een meisje vervolledigen de familie.
Enige tijd geleden een heel deel schetten gekocht en deze uit elkaar gehaald en dit hout ga ik gebruiken om een aantal projectjes te doen, een afsluiting maken en een nieuw kippenhok, maar ben eerst begonnen met een werkplaatsje in te richten met het French cleat systeem, dus werk genoeg voor de komende tijd, mijn zoon is houtbewerker van opleiding en deze kan mij voorzien van raad en daad indien nodig, maar hoop hier ook de nodige info op het forum te vinden om eventuele hindernissen te kunnen nemen!
welkom
 
  • Leuk
Waarderingen: kibling

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
dat binnen vallen met een vraag had ik dus al gedaan:eek:, maar met het doorzoeken van het forum kwam ik deze topics tegen en heb me dus maar netjes voorgesteld.
had ik vermoed uit het aantal berichten dat je al geplaatst had
maar iedereen krijgt een 2de kans
Schetten is eigenlijk West-Vlaams
weer wat bijgeleerd
dus iemand die de kleigrond voor de zandgrond verlaten heeft
heb een aantal gereedschappen
eigenlijk ben je reeds volledig uitgerust
je hebt meer gereedschap dan ervaring
beter zo dan omgedraaid
eerst de werkplaats netjes organiseren
recent was hier nog een draadje over haaklatten voor gereedschap
toen plaatste een collega een alternatief met verplaatsbare individuele houders
handiger & soepeler in gebruik dan haaklatten
 
  • Leuk
Waarderingen: kibling

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.