geneste schalen - Atlas Ceder (coring)

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Een tijd geleden heb ik voor de eerste keer mijn oneway coring systeem gebruikt. met wat vallen en opstaan een prima resultaat vind ik.
Nu heb ik deze recent afgewerkt. De buitenste schaal had last van beestjes, vooral de onderkant was zacht en "punky". Ik heb de grote gaten daarin gevuld met houtlijm en stof.
Dat was niet zo mooi, dus heb ik daarover een kleurtje gezet met hampshire sheen intinsic colors.... ook de eerste keer.

oranges.2jpg.jpg

DSC_0857.jpg

DSC_0858.jpg

de onderkant van de kleine schaal (niet zo tevreden over eigenlijk)

DSC_0853.jpg

de onderkant van de grote schaal (deze vind ik beter gelukt)
DSC_0855.jpg

linkje naar de video:

en een linkje naar de ganse playlist:
Nested Bowls (coring) - Atlas Cedar
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.178
352
Etten-Leur
Ik vind dd schalen wel goed gelukt en de coring ook. Een tijd terug las ik hier op het forum de tip om Frencken Cellucol te gebruiken met houtmeel omdat parketleggers dat ook gebruiken voor het opstoppen van knoesten en gaten. Sindsdien heb ik een bus en gebruik het haast wekelijks. Cellucol neemt alle afwerkingsptoducten gewoon op it houtlijm.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
bedankt, deze ga ik ook eens proberen. het is weer eens wat anders dan metaalpoeder of milliput.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.