Gek ringetje om glas mee vast te zetten

Machiel van Wijk

Nieuw lid
9 okt 2014
17
0
Utrecht
Beste allen,

Ik ben opzoek naar een ringetje waar een pinnetje op zit.
Voor een vitrine kast moet ik een plannetje maken om glas vast te zetten zonder glaslatjes. Nu hebben de klanten een vitrine kast van HKliving (http://www.hkliving.nl/nl-NL/product-details/meubels/vitrinekast/b12g2c2o886/) hier zitten geen glaslatjes in maar wel ringetjes met pinnetjes. Weet iemand waar ik dit soort ringetjes kan verkrijgen? Zie tekening voor het principe/idee.

Ring met flensje.jpg

Ik hoor graag van jullie!

Al vast dank!
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik kan me twee dingen voorstellen:

1) je schaaft/freest een balk tot het dit profiel heeft, boort er een gat doorheen en zaagt er dan ringetjes van. De taps toelopende binnenkand wordt dan schuren of overslaan

2) een CNC machine
 

J@n

Nieuw lid
24 feb 2012
14
0
Bergschenhoek
Ik kan ze eventueel wel maken van 1,5 mm aluminium op de CNC. Om hoeveel ringetjes gaat het?

Jan
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Misschien is het zinvol om te laten zien wat de uiteindelijke bedoeling is. Misschien zijn er andere en mogelijkerwijs simpeler oplossingen voor je probleem.
Vaak is het handig om een stapje terug te zetten op het ontwerppad en de mogelijkheden te overzien.
 

Machiel van Wijk

Nieuw lid
9 okt 2014
17
0
Utrecht
@ Bijtel
: heb ik al gevraagd... Laten de kast maken in het verre Oosten (natuurlijk...)waardoor ze geen zicht hebben op de productie/inkoop van onderdelen.
@xylourgeio: 3D printen is geen optie vanwege klein formaat/materiaal/kosten.
@ J@n
: Alu zou een optie zijn. gaat om ongeveer 60stuks. Wat zou dat kosten?
@ WR1944
: meest simpele oplossing is gebruikmaken van glaslatten. Maar omdat het allemaal klein is (kopmaat glaslat zou 9*10mm zijn), zit er veel werk in.
@
mans
: je zat er heel dicht bij!

Iedereen bedankt zover! Als er nog wat te binnen schiet hoor ik dat graag!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.