Gebruikte planken 15cm tips/gevraagd

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.176
274
Goeree-Overflakkee
Voor een kast ben ik op zoek naar een stapeltje gebruikte planken. Bv. met verf(resten) die er gedeeltelijk afgeschuurd worden. Het gaat om een kast van 3.1m hoog en 2.5m breed, onder een schuine kant. Dit is 4.5m2 bij elkaar. De breedtes van lades en deurtjes is 600mm, dus een plankbreedte van 150mm lijkt me handig en mooi.

Iemand iets liggen of tips?
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.176
274
Goeree-Overflakkee
Waar ben je exact naar op zoek? Ik heb wel oude planken liggen
Exact weet ik het nog niet, want dat hangt af van het beschikbare hout. Ik zit te denken aan lange verticale planken (liefst hele hoogte) van 15cm breed en met zo'n uiterlijk:
ScreenHunter 1208.jpg

Waarbij in de groeven nog de oude verf zichtbaar is. Dus iets meer geschuurd dan dit:
ScreenHunter 1209.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.895
2.937
Die eerste foto, dat zijn planken van een pallet. Die kan je vaak gratis ophalen. Gewoon even op marktplaats kijken, bij je in de buurt. Het hout van die tweede moet je in buurten zoeken uit 1900 1910. Vaak dakbeschot. Met diverse kleuren verf en behang. Er wordt op het moment veel opgebouwd en verduurzaamd, dus kijken waar er een container wordt neergezet, naar binnen lopen en vragen of er zulk hout uit gaat komen. Meestal gooien ze het dan voor je tegen de container aan, zodat je het s ávonds op kan halen. Doe je dat dan niet, dan gaat het s'morgens op de container en gooien ze er een muur op. Ijsjes en pakken koeken, doen wonderen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.895
2.937
En dat schuren zou ik buiten doen, met passende bescherming, die verf is over het algemeen lood houdend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.