Gebruikt gereedschap aanbieden op ODH

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Ik heb beitels liggen waarvan de handvaten houtworm hebben. Daar hoef ik geen geld voor, maar ik wil ze best meenemen om weg te geven als iemand ze wil. Doen we ook een weggeeftafel?
Moeten die handvaten er alvast af en in de kachel of loopt dat zo'n vaart niet?
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.577
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Moeten die handvaten er alvast af en in de kachel of loopt dat zo'n vaart niet?
Geen idee maar ik doe de aanname dat de houtworm nog actief is omdat ik ze uit een oude schuur heb en sommige echt meer gat dan hout hebben. De beitels zijn na wat ontroesten en slijpen hartstikke prima voor diegene die er moeite in wil steken. Het is misschien wel handig te weten hoe lang/dik de oude handvaten zijn (voor het namaken) dus ik heb ze in een bak gedaan en verder zo gelaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9 en JochemK

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
212
69
Geen idee maar ik doe de aanname dat de houtworm nog actief is omdat ik ze uit een oude schuur heb en sommige echt meer gat dan hout hebben. De beitels zijn na wat ontroesten en slijpen hartstikke prima voor diegene die er moeite in wil steken. Het is misschien wel handig te weten hoe lang/dik de oude handvaten zijn (voor het namaken) dus ik heb ze in een bak gedaan en verder zo gelaten.
Had ik niet aan gedacht, dat de houtworm ook het handvat van een beitel zou op eten. Hout is hout.

Leuk projectje, nieuw handvat maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.