Ik ga van een art deco kastje met eiken blad (±2cm dik) een pantry/keukentje maken.
Hiervoor heb ik een kunststofonderbouw gootsteen gekocht, die bevestigd gaat worden tegen onderzijde eiken blad, sanitairkit ertussen. Het gat in het blad wilde ik enkele mm's kleiner maken, zodat water van het blad in de gootsteen valt, ipv de neiging zal hebben tussen gootsteen en eiken te gaan lopen. Dit wilde ik met m'n groene OF1010 doen.
Maar hoe frees ik een gat, niet iets kleiner dan een te kopiëren spoelbak? Niet met een kopiëerfrees.
Ik dacht aan iets een frees met grotere ø lager dan de frees, maar die vind ik niet op bijv. ecotools.
1. Of ik zou een soort van dikke vast-vorme maar flexibele tape in de spoelbak moeten hanteren, icm kopiëerfrees: dat lijkt me ook maar wat gedoe.
2. Of ik zou de spoelbak 2x fixeren, 1x ietsje linksboven van het centrum en dan rechtsonder frezen, en dan nogmaals precies andersom, als je me nog begrijpt: ook gedoe.
3. Of ik moet niet willen frezen, gewoon superexact decouperen. Leuke uitdaging, maar riskant. En veel afwerken waarschijnlijk.
4. Of ik maak een mal: ook gedoe...
Dit moet toch makkelijk kunnen? Ik zie vast iets simpels over 't hoofd.
ik hou best wel van gedoe, maar vooral van slim gedoe.
Hiervoor heb ik een kunststof
Maar hoe frees ik een gat, niet iets kleiner dan een te kopiëren spoelbak? Niet met een kopiëerfrees.
Ik dacht aan iets een frees met grotere ø lager dan de frees, maar die vind ik niet op bijv. ecotools.
1. Of ik zou een soort van dikke vast-vorme maar flexibele tape in de spoelbak moeten hanteren, icm kopiëerfrees: dat lijkt me ook maar wat gedoe.
2. Of ik zou de spoelbak 2x fixeren, 1x ietsje linksboven van het centrum en dan rechtsonder frezen, en dan nogmaals precies andersom, als je me nog begrijpt: ook gedoe.
3. Of ik moet niet willen frezen, gewoon superexact decouperen. Leuke uitdaging, maar riskant. En veel afwerken waarschijnlijk.
4. Of ik maak een mal: ook gedoe...
Dit moet toch makkelijk kunnen? Ik zie vast iets simpels over 't hoofd.
ik hou best wel van gedoe, maar vooral van slim gedoe.
Laatst bewerkt: