Ganwei schaaf

Ambtenaar

Nieuw lid
6 feb 2021
4
0

DDragon80

Actieve deelnemer
12 okt 2019
31
17
Op zich geen ervaring met deze schaven, en ook nog nooit van gehoord. Maar wat me wel opvalt op de foto's, is dat ze de schaaf verkeerd hanteren. Dan doel ik voornamelijk op de positie van de wijsvinger. Het zijn misschien wel promotie foto's. Maar als je daar al het verkeerde voorbeeld geeft... uit onwetendheid of wat dan ook, dan zegt dat veel over het inzicht van de fabrikant in zen eigen product. Er van uitgaande dat die foto's ook van de fabrikant komen.

• Leuk
Waarderingen: ornament

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.385
1.052
Omgeving Leiden
Ook hier er geen ervaring mee. Maar mij valt dan weer op dat de ene foto de dekbeitel toont met een hendeltje en andere foto's een span constructie met een schroef laten zien.

• Leuk
Waarderingen: ornament

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.055
3.295
Gaanderen
Ook ik heb nog nooit van dit merk gehoord. Voor een chinese schaaf vind ik de prijs hoog. Dit is alleen te rechtvaardigen als dit een schaaf zou zijn van goede kwaliteit.

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.891
906
Enschede
ingoogni.nl
Het zijn iig foto's van twee verschillende schaven - zo te zien ook qua maat...
En als je de recensies leest zijn er ook klanten niet blij mee omdat ze iets anders dan op het plaatje geleverd kregen.

T.a.v. namaken. Dat hoeven ze helemaal niet. Ze krijgen tekeningen, materiaaleisen etc. gewoon van hier uit aangeleverd. Maak! Als je daar een paar keer door wat fabrieken gelopen hebt vraag je je af waarom wij hier zoveel moeten betalen voor een ander logo op het product.

Als je daar een paar keer door wat fabrieken gelopen hebt vraag je je af waarom wij hier zoveel moeten betalen voor een ander logo op het product.
Omdat,......... wij hier altijd loon te kort komen.
Dit omdat wij 5x per jaar op vakantie moeten, omdat wij in NL gemiddelt 2,4 auto's hebben per gezin, 2 of liever meer TV's willen hebben, een tweede koelkast in de schuur voor ons bier, altijd tekort aan WCD's in huis omdat we omringt zijn met allerlei elektrische apparaten.
Omdat onze levenstandaard super lux moet zijn.
En zo kunnen we nog doorgaan.
Wil jij loon inleveren en leven met de loon die hun daar hebben?

Daarbij,...... lees je nu al in een paar berichten dat het ding shit is, het ding met een merkje er op is ook niet altijd heilig, maar niet zo dramatisch als uit China.
Met deze mensen is ook niet iets af te spreken, daarom krijg je ook niet het product zoals op het plaatje.
Het is goedkoop, dat is het enige, het ligt ook snel in de prullenbak, dus uiteindelijk is het duur.

[edit]
WCS's is natuurlijk WCD's

Laatst bewerkt:

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.891
906
Enschede
ingoogni.nl
Omdat,......... [...]

Wil jij loon inleveren en leven met de loon die hun daar hebben?
Laten we het er op houden dat ik niets in te leveren heb.

Daarbij,......
Misschien heb je mijn punt gemist. Europese producten zijn "goed". Europese producten worden in China gemaakt (~80%). In de VS zetten ze er dan tenminste nog "Assembled in the USA" op als ze het daar in een doos stoppen.

Laten we het er op houden dat ik niets in te leveren heb.
Was ook niet op iemand persoonlijk gericht en ik wijs zeker niet met mijn vinger naar mensen die daar kopen, ik snap donders goed dat er mensen zijn die helaas financieel minder bedeeld zijn.

Misschien heb je mijn punt gemist. Europese producten zijn "goed". Europese producten worden in China gemaakt (~80%). In de VS zetten ze er dan tenminste nog "Assembled in the USA" op als ze het daar in een doos stoppen.
O, maar dat punt snap ik zeker wel, ik leef niet onder een steen.
Bedrijven die daar laten produceren hebben de kwaliteit controle in eigen handen.
Het is erg jammer dat China zo machtig wordt gemaakt door ons zelf, ja, ik doe er helaas ook aan mee.
Echter probeer ik me wel langzaam los te wrikken en te ontkomen aan de Chinese verslaving.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
859
340
RegioRotterdam
Lekker ook dat die keerbeitel totaal niet aansluit.
Dank voor deze opmerking.
Uit een grijs verleden heb ik een simpele merkloze schaaf staan. Een kreng van een ding. Het schaafde voor geen meter. Was bot dacht ik, dus maar weer proberen te slijpen: geen resultaat=> nieuw probleem: vraag of schaaf in doos voor kringloop of beter gelijk in vuilnisbak?
Naar aanleiding van de opmerking in dit draadje het ding uit elkaar gehaald en nog eens goed gekeken naar de plaat die de beitel vastklemt. Dat was dus gewoon gestanste plaat met mooie dikke rand waar de krul tegenaan botste. De slijpsteen maakte daar snel een einde aan.
Schaaf nog niet perfect maar wel stuk beter.
Dank voor de hint. Schaaf krijgt nieuwe kans.

• Leuk
Waarderingen: Musicus

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.