Gaming Bureau is af, met dank aan vele mensen van het forum

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
165
73
Utrecht
Ik heb redelijk wat posts gestart omwillen het bureau, gezien dit toch vrij veel 'eerste keer' dingen waren voor mij. Ik laat dan ook graag het eindproduct zien dat mede mogelijk is gemaakt door goede input van mensen hier.

Ik weet wat er niet helemaal goed is gegaan, maar ben alsnog heel tevreden. Dat is het lastigste van je eigen klusjes toch?...

Enkele geleerde lessen die wellicht waardevol zijn voor andere mensen:
  • Blum instructies voor ladegeleiders zijn incompleet en benamingen zijn bijzonder breed gebruikt... In het bijzonder het nut van het oranje wieltje had ik graag eerder geweten (aanpassing naar voren/achteren).
  • Een verstekhoek over 64 cm breed is lastig, maar woodmax lijm is hierin wel bijzonder belangrijk geweest om de kieren beter op te vullen.
  • Het lijmen en klemmen van een 60*70 zijkant a 4 cm dik is niet grappig. Het gewicht is dusdanig intens dat klemmen lastig wordt, zelfs met allerlei hulpmiddelen.
  • De in-out methode tijdens het vlakken/schaven is een must... als ik dat had gedaan vanaf het begin had ik mijzelf makkelijk 10 uur aan correcties voorkomen.
  • Trae Lyx project voor meubel is gebruikt, best fijn goedje en lijkt goed te beschermen.
  • En voor de puristen, het is begonnen als ruw hout en ik heb alles zelf gemaakt. Ieder paneeltje...
Het is gemaakt van esdoorn, ladegeleiders waren de tip-on van Blum (760H). Niet de bluemotion. Scharnieren van hettich met hoekbegrenzer tot 80 graden. Verder zitten er viltjes onder, niet die van de IKEA... Ook voor de kabel management heb ik enkele straps gekocht en gemaakt.

Lang verhaal kort: allemaal bedankt en hopelijk kunnen jullie net zo goed genieten van het eindproduct als ik dat kan.

En hier zijn de foto's.
Bureau 1.jpgBureau 2.jpgBureau 3.jpg
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
949
504
Noord-Veluwe
Mooi bureau geworden hoor. Zelf zou ik voor een sokkel onder de ladeblokken gekozen hebben, maar dat is een kwestie van smaak.

Iets om te overwegen voor de volgende keer: ik denk dat het uiterlijk van de ladeblokken iets harmonieuzer was geworden als je de tekening van het hout op de fronten iets anders had geordend.

Maar sowieso veel respect voor wat je gedaan hebt als dit een van je eerste projecten was. Ik weet zeker dat ik het niet gedurfd zou hebben toen ik begon. Maar uiteindelijk moet je het gewoon doen en dat is precies wat jij hebt gedaan. Way to go!(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roelv

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
165
73
Utrecht
De ladeblokken zijn grotendeels geintegreerd in het ontwerp. Alle verticale schotten muv de zijkanten zitten in een groef in het blad. Op deze manier heb ik de hoogte van alle panelen inclusief zijkanten eentonig kunnen houden. Het staat vlak, gelukkig!

En mbt de houttekening, ik heb veelal rest stukken gebruikt van de grotere panelen en meer op de knip gelet dan op de tekening. Het stoort gelukkig niet, maar ik ben ermee eens dat een bookmarked tekening heel vet was gewezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.