Fruitschaal uit iepen.

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat van die strakke randen is een interessant punt. Van mezelf weet ik dat ik elke rand van zo'n type schaal messcherp kan draaien, maar ik rond hem vaak toch iets af, omdat ik ook wil dat je zo'n schaal op kan pakken zonder snijwonden, zeg maar. Of bedoel je dat het op de foto lijkt alsof de rand rechts dunner is dan links?
 

DouweB

Actieve deelnemer
26 sep 2015
33
8
Lelystad
Dat van die strakke randen is een interessant punt. Van mezelf weet ik dat ik elke rand van zo'n type schaal messcherp kan draaien, maar ik rond hem vaak toch iets af, omdat ik ook wil dat je zo'n schaal op kan pakken zonder snijwonden, zeg maar. Of bedoel je dat het op de foto lijkt alsof de rand rechts dunner is dan links?
nee, de rand is overal even breed. was alleen vergeten om de rand glad af te werken voordat ik het voetje eraf gehaald had...heb ik alsnog gedaan voordat ik de schaal weg gegeven heb. maar je hebt gelijk: het is inderdaad een interessant punt, een messcherpe rand of niet; voor mijn gevoel een scherpe strakke rand "voor t mooi en om naar te kijken" en een afgeronde rand om vast te pakken en te gebruiken. los van het feit dat als je een schaal met een messcherpe rand veel zou gebruiken, de rand al snel beschadigd raakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.