Frequentie regelaar op een Einhell draaibank

Wim Nienhuys

Nieuw lid
29 mrt 2025
4
0
Zijderveld
Als nieuwe draaier heb ik een vraag.
Is het mogelijk om een frequentie regelaar te plaatsen op een Einhell TCW1000 draaibank te plaatsen zodat men het toerental elektronisch kan regelen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.736
3.395
Die regelaar kost wel een veelvoud van je draaibank. Je kan beter een gebruikte 3 fasen motor op de kop tikken en daar een 3 fasen gebruikte regelaar aan knopen om het wat betaalbaar te houden.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
618
340
‘s-Hertogenbosch
Nog één keer een schijf draaien op de opspanplaat en er een schuurschijf van maken……
Doe je zelf een plezier en ga hier niet mee lopen tobben, voordat je deze aktie rond hebt ben je net zoveel geld kwijt dat je een halve nette draaibank met bruikbare specificaties ( m33, holle as, stabiel bed en heel veel draaiplezier voor de toekomst) hebt versleuteld.
Uiteindelijk wil je toch meer en baal je er van dat je zo lang hebt lopen tobben.
Mijn advies koop desnoods een goedkopere ECHTE draaibank waar je tijdelijk mee vooruit kunt, en over een paar jaar een upgrade eventueel.. neem van mij aan dat dit zonde is van je tijd ( ik spreek uit ervaring)..

Groetjes John

Bijvoorbeeld…

IMG_6803.png

• Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.