Freesmotor voor inbouw

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Anders dan de klassieke bovenfrees inbouwen in een tafel ben ik eens aan het zoeken naar losse freesmotoren met een 6mm en 8mm spantang voor inbouw. Ik kom echter steeds maar op de UK/US varianten (Porter e.d.) met 1/4 en 1/2 duim spantangen.

Is dit soort dingen hier op het europese vasteland nog niet ingeburgerd ? Of vergis ik me en zoek ik verkeerd ?

Als ik dr prijzen van die 110 volt toestellen zie, lijken die me toch interessanter dan een degelijke bovenfrees waarvan ik dan de helft niet gebruik wanneer ik ze inbouw.

grtz,
scOOb
 

avos

Post veel
10 nov 2008
783
122
omg Haarlem
AEG heeft er eentje, Mafell FM800/1000, Kress heeft ze.
Zijn dus wel wat keuzes. (worden ook in CNC machines gebruikt)
 
  • Leuk
Waarderingen: scOOb

hdv

Post veel
24 nov 2019
958
511
Noord-Veluwe
Ik gebruik nu al een paar jaar met veel plezier een freesmotor van AUK Tools. Niets over te klagen. De nieuwere versie is krachtiger dan de mijne, maar ook mijn oudje (v1) is meer dan sterk genoeg. Kijk hier maar eens. Zelf heb ik de versie met Musclechuck en NVR en ben heel blij met die keuze, maar dat ligt natuurlijk ook aan wat je zelf redelijk vindt om uit te geven.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.122
430
Auk of AEG. Andere motoren zoals van Mafell hebben te weinig vermogen. Anders zou een Metabo Ofe 738 of een Makira RT0700CX2J ook een optie kunnen zijn.

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.