Foto's elektra Robland K26

Mohr4Me

Actieve deelnemer
2 mei 2020
61
5
Beste forumleden,

Ik heb een Robland K26 combinatiemachine waarvan (denk ik) de thermische beveiliging kapot is gegaan. Ik kom er niet uit bij het opnieuw aansluiten van het geheel. Daarom het verzoek of er mensen zijn die kunnen helpen door foto's van de binnenkant van het bedieningspaneel te maken (met nadruk op de draden/ aansluiting) zodat ik dit kan volgen om het opnieuw aan te sluiten.

Bvd voor de hulp

Gr Joep
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.438
2.722
Je kan ook foto's van je eigen kast plaatsen. Vertel er even duidelijk bij, wat je hebt losgemaakt of vervangen. De bedrading van zo'n machine is niet erg complex. Dus daar moeten we wel uit kunnen komen. Als ik op handleiding robland k26, k31 zoek, krijg ik gewoon het elektrisch schema van je machine.
 
  • Leuk
Waarderingen: zaag

Mohr4Me

Actieve deelnemer
2 mei 2020
61
5
Je kan ook foto's van je eigen kast plaatsen. Vertel er even duidelijk bij, wat je hebt losgemaakt of vervangen. De bedrading van zo'n machine is niet erg complex. Dus daar moeten we wel uit kunnen komen. Als ik op handleiding robland k26, k31 zoek, krijg ik gewoon het elektrisch schema van je machine.
Hoi Chevy,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben niet zo handig met elektra en ben zo stom geweest om niet goed genoeg te documenteren. Mijn zwager is iets beter met Electra maar kwam er ook niet uit, incl de gevonden handleidingen. Het lijkt er ook op dat degene voor mij er al aan heeft lopen prutsen gezien de zelfde kleur draden?

Hier wat foto's van de oude situatie (waarvan dus niet precies weet of dit de exacte situatie was. En de nieuwe onderdelen die erin moeten.
 

Bijlagen

  • Foto 1.jpg
    Foto 1.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 16
  • foto 2.jpg
    foto 2.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 16
  • foto a.jpg
    foto a.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 15
  • foto b.jpg
    foto b.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 16

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.438
2.722
Het nieuwe relais heeft de zelfde stuurstroom? Dan kan je die alvast monteren. Dan zitten de krachtstroom draden alvast weer goed. Dan kan je daarna wat betere foto's maken van het stuurstroomcircuit. Want het is op je huidige foto's niet goed te zien hoe de stuurstroomdraden lopen. Dat de stuurstroomdraden allemaal de zelfde kleur hebben, komt erg vaak voor. Ze zijn meestal allemaal zwart. Er zitten dan alleen nummertjes om de kabel geschoven, zodat je op je schema kan zien waar ze moeten. Maar het lijkt dat het relais bedient wordt door een simpele start en stop knop, dus met duidelijkere foto's komt het wel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mohr4Me

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.