forumsoftware geüpdatet naar Xenforo 2.2

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Zoals jullie direct merken als je een bericht wilt maken, is de forum software geüpdatet. Een grote verandering/verbetering is de nieuwe teksteditor.


In het filmpje, helaas alleen in het engels, een toelichting van de Xenforo zelf.

En een link naar het Xenforo forum met meer info: XF 2.2 - Text editor and attachment manager improvements

jaap

 
Laatst bewerkt:

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Ik zag toen ik op het forum kwam inderdaad ook al overal dubbele logo's voor de subforums staan, dus ik had al een vermoeden.
Ziet er goed uit, als ik even snel door het filmpje scrol zitten er ook handige tools bij voor de opmaak. Het viel me wel op dat de diverse knoppen met puntjes (meer opties) hier niets doen (Firefox).
Verder morgen ofzo maar eens op m'n gemak naar kijken wat er allemaal mogelijk is.

Is met deze update het feit dat er geen foto's in pm's meegestuurd kunnen worden ook opgelost/aangepast?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Ik kan alleen een url versturen, niet direct een foto invoegen in het bericht zoals ik dat hier in een normaal bericht kan. De optie "afbeelding uploaden" ontbreekt daar.

1601632199943.png
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Via een PC/laptop? Heb je op het eerste icoon of het tweede icoon van links gedrukt? Hier is het gewoon zichtbaar. En als je "klik voor de opties" neemt?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
@Petrolhead, Via de laptop in Windows 10, zowel in Firefox als Edge geprobeerd. En op de iPhone.
Het gaat om de linker (afbeelding invoegen), maar ook de rechter (media invoegen) geeft alleen de mogelijkheid een link in te geven en niet om een bestand van de schijf in te voegen.
"Klik voor opties" doet helemaal niets. Zowel de button in de popup om iets in te voegen (iig zonder dat ik een link ingeef) als de 3 puntjes hier bovenaan.
Let wel, ik heb dit probleem alleen bij privé-berichten en niet in normale topics zoals hier!

@meron , heb jij dat filmpje in een privé-bericht gezet of in een regulier topic hier op het forum? Want in een normaal topic kan ik dit dus ook gewoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: blommetje92

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
@Petrolhead, Via de laptop in Windows 10, zowel in Firefox als Edge geprobeerd. En op de iPhone.
Het gaat om de linker (afbeelding invoegen), maar ook de rechter (media invoegen) geeft alleen de mogelijkheid een link in te geven en niet om een bestand van de schijf in te voegen.
"Klik voor opties" doet helemaal niets. Zowel de button in de popup om iets in te voegen (iig zonder dat ik een link ingeef) als de 3 puntjes hier bovenaan.
Let wel, ik heb dit probleem alleen bij privé-berichten en niet in normale topics zoals hier!

@meron , heb jij dat filmpje in een privé-bericht gezet of in een regulier topic hier op het forum? Want in een normaal topic kan ik dit dus ook gewoon.
Ik heb het in een regulier bericht gezet. Deze: Nieuw projectje en een behoorlijke uitdaging
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
bij mij hetzelfde probleem, ik kan geen foto's toevoegen in een prive-bericht vanaf harde schijf, enkel via een URL:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik zag toen ik op het forum kwam inderdaad ook al overal dubbele logo's voor de subforums staan, dus ik had al een vermoeden.
Ziet er goed uit, als ik even snel door het filmpje scrol zitten er ook handige tools bij voor de opmaak. Het viel me wel op dat de diverse knoppen met puntjes (meer opties) hier niets doen (Firefox).
Verder morgen ofzo maar eens op m'n gemak naar kijken wat er allemaal mogelijk is.

Is met deze update het feit dat er geen foto's in pm's meegestuurd kunnen worden ook opgelost/aangepast?
Sorry, was even vergeten dat het uploaden van foto's net als in berichten ook een wens was. Dat heb ik nu, als het goed is, ook aangepast.
De dubbele logo's is volgens mij niet de bedoeling, maar een gevolg van het opnieuw aanmaken van thema layouts. ga ik nog een keer naar kijken....:unsure:

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.