Flott 10STW tafel boormachine

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
252
179
Schouwen-Duiveland
Wegens overcompleet mag mijn Flott 10stw tafelboormachine naar een nieuwe eigenaar.

De flott 10 is in deze uitgevoerd met een zwaardere voet van de flott 12.

Verder wordt de machine aangedreven met 230v met frequentie regelaar zodatbje traploos het aantal rpm kan regelen.

Ook zit er het onovertroffen diepte instelingsysteem op van Flott. Dat werkt echt zo geweldig.

Loopt als een zonnetje zonder spelling op de boorkop.

Vraagprijs voor de Rolls Royce onder de tafel boormachines is €500,-
[ATTACHIMG_7389.jpeg=full]149642[/ATTACH]IMG_7387.jpegIMG_7388.jpegIMG_7390.jpegIMG_7391.jpeg

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
244
127
Toevallig ben ik in de markt voor een kleine kolomboor, maar ik kan weinig vinden over deze machine.
Wat is de opname capaciteit van de boekhouder? (1-13mm?)

Ook ben ik benieuwd of je de kop kan laten zakken/draaien, ik zie een hendel op de zijkant die daar misschien voor is?

In ieder geval heb ik mogelijk wel interesse.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
252
179
Schouwen-Duiveland
De capaciteit van de boorkop is 0.5-13 mm.

En het is een kolom boormachine. Idd met de hendel aan de zijkant kan je neerwaarts duwen van de boor.

De booruitslag is 50mm uit mijn hoofd.

En flott is 1 van de Duitse topmerken opbeurt gebied van kolom boormachines.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.070
3.017
Ik heb ook een kolomboor zonder losse tafel. Met een wat langere boor en een wat dikker werkstuk heb je gewoon niet genoeg ruimte. Dat is gewoon het resultaat van de bouwwijze.

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
244
127
Dat valt mee hoor. De bovenkant kan op en neer gezet worden.
Dat bedoelde ik met kop laten zakken, met de hendel aan de linkerkant neem ik aan?
Kan je de kop ook draaien, zodat je langs de voet in een tafelblad kan boren bijvoorbeeld?

Waar is deze machine te bezichtigen/af te halen?

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
252
179
Schouwen-Duiveland
Met de hendel aan de linkerkant draai je de kop los. Aan de onderkant zit er dan nog een soort dwars hendel en als je die wegduwt kan je de kop idd zwenken en op en neer schuiven.In theorie kan de kop 360 graden draaien ten opzichte van de voet.

De machine staat in Zonnemaire. Dat is op Schouwen-Duiveland.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.