Nee, dat is niet mijn punt. Ik bedoel dat we dus standaard teveel betalen, buiten acties en uitverkopen om. En ik bedoel niet specifiek HB, gewoon in het algemeen.
Standaard te veel ben ik het helemaal met je eens, gereedschappen horen lekker goedkoop te zijn dat we met zijn alle er zoveel mogelijk kunnen kopen.
Wat je alleen niet moet doen is de prijsgarantie prijs zien als de ware prijs. De prijsgarantie is de manier waarop Hornbach korting geeft. Vrijwel altijd lijden ze verlies zodra dat ze iets met een prijsgarantie doen verkopen. HB is vrijwel altijd de goedkoopste door de enorme hoeveelheden waar ze een product per keer mee kunnen inkopen.
Als HB in 1 keer 30 pallets van een enkel model Makita inkoopt dan kunnen ze een stuk lagere prijs afdwingen dan als je maar een halve pallet, of per stuk de dingen doet bestellen.
Dit is vooral waarom HB zo goedkoop is.
Overigens kan ik ook vertellen dat de winst marge op merken als Makita en Bosch pro een heel stuk lager is dan de marge die ze op bijv. Worx en laat staan Pattfield hebben.