Flatmaster drumsander

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.286
613
Moordrecht
Kent iemand dit apparaat van dichtbij? Tis eigenlijk een vlakbank, maar dan met schuurpapaier. Ik heb hier nog een geschikte motor liggen, dus op zich is het geen verkeerd apparaat, circuleert ook een filmpje waarom dit beter zou zijn dan een vandikte schuuurmachine. Ik zit er serieus over te denken om 'm aan te schaffen. Tis Canadees, dus de invoerrechten zullen meevallen...

Wat vinden jullie ervan?

31o3M8qSJRL._AC_SX355_.jpg

 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Volgens mij kan je je voor dat geld en de nog bijkomende kosten, beter zelf een keer een weekeind druk maken. Ik zou dan ook de tafel wat langer maken. Beetje blik, de goedkoopste lagerblokjes, Blad van stukje blik met mdf eronder en een hoeklijntje, zelfs de motor zit er nog niet bij voor dat geld. Wat een treurnis.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.158
918
Omgeving Leiden
Volgens mij kan je je voor dat geld en de nog bijkomende kosten, beter zelf een keer een weekeind druk maken. Ik zou dan ook de tafel wat langer maken. Beetje blik, de goedkoopste lagerblokjes, Blad van stukje blik met mdf eronder en een hoeklijntje, zelfs de motor zit er nog niet bij voor dat geld. Wat een treurnis.
Het lijkt me een handige machine. Zoals met alle kant en klare dingen, moet hier ook aan verdiend worden.
Als je zelf de weg weet in metaalconstructieland, de spullen en de vaardigheden hebt, dan is dit ook wel zelf te maken natuurlijk.
Je zou er ook nog aan kunnen denken, om kosten te besparen, de 'drum' los te kopen en de rest zelf te construeren.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.286
613
Moordrecht
Voor dat geld, valt mee, het zijn Canadese dollars, is net iets meer dan 300 euro. En ik heb de motor al. Als je dat vergelijkt met de de goedkoopste van HBM, denk ik dat 't wel meevalt.. Weet niet precies wat de verzendkosten zijn en invoerrechten, maar ik vermoed dat het hetzelfde in euro's zal worden.

Maar ik ben meer benieuwd naar praktische overdenkingen.. Ik heb zelf al eens een drumsander gebouwd, dus ik zou het ook met de kit alleen afkunnen
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Voor dat je het hier hebt is dat bedrag verdubbeld. Zo'n Hbm is een vandikteschuurmachine. Die heeft een doorvoersysteem, komt met motoren, dat is een echte machine. Misschien met een niet optimale kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar. Deze machine is een hobbyproject, zonder de hobby prijs. Voor het geld wat je dan kwijt bent, koop je bijna een gebruikte echte onderschuurmachine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.