Figuurzaagmachine, welke?

Hendrik JG

Nieuw lid
4 sep 2021
2
0
Nederland
Ik ben op zoek naar een figuurzaagmachine. het aanbod is groot van een einhell onder de 100,- tot een Hegner van boven de 750,- en alles wat er tussen zit. ik ben op zoek naar kwaliteit en geen weggooi machine . wie kan uit ervaring zeggen wat een goede machine is?
 

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
68
Kollum Friesland
Welke vraag je? Daar kan ik je moeilijk advies in geven, wat ik wel kan zeggen; hoe vaak denk je hem te gebruiken? Ikzelf heb een machine van een onbekende oorsprong, ook al 30 jaar oud en ik gebruik hem niet meer, hoogst onnauwkeurig, klappert als een gek, zaag kiest zijn eigen weg, zaagjes niet meer te krijgen.
Dus , bij veel en vaak gebruik, kies een Hegner, dan weet je dat je voor jaren plezier hebt en hem vaker gaat gebruiken
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.609
549
Steenbergen, Noord Brabant
Kijk dan ook naar de Pegas machines. Zitten in dezelfde prijsklasse als Hegner. Goed kijken wat je er mee wilt doen is erg belangrijk om een goede keuze te maken. Er is op YouTube voldoende info te vinden qua reviews e.d. over beide typen machines (Wat nu als Pegas gelabeld is, kun je onder verschillende namen tegenkomen).
Er zitten hier op het forum voldoende gebruikers van beide machines, dus je zult wel wat meer response krijgen. Succes met je keuze.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
Ik heb een hegner. Ik gebruik hem niet heel vaak, maar hiervoor had ik budgetmachine. Die deed zijn ding, maar sinds ik de hegner heb, pak ik deze veel sneller. Het zaagt toch zoveel fijner.
Ik heb de hegner wel 2dehands gekocht, maar het was een complete machine. Ik heb alleen de blaasbalg vervangen, omdat deze uitgedroogd was, maar dat zijn de kosten ook niet.
Ze worden regelmatig op marktplaats aangeboden, en soms hier ook op het marktplein.
 

Drugarth

Actieve deelnemer
4 aug 2020
30
11
groningen
Mijn vrouw gebruikt een proxxon dsh voor haar figuurzag projectjes, kost niet de wereld en zij is daar aardig tevreden over. Ze maakt wel meestal gebruik van 9 tot max 18mm dik hout, dus ik weet niet of voor zwaarder werk deze ook geschikt is.

Tot nu toe is onze machine erg betrouwbaar gebleken, ook qua verkrijgbaarheid zaagjes etc. dikke prima.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
Kijk dan ook naar de Pegas machines. Zitten in dezelfde prijsklasse als Hegner. Goed kijken wat je er mee wilt doen is erg belangrijk om een goede keuze te maken. Er is op YouTube voldoende info te vinden qua reviews e.d. over beide typen machines (Wat nu als Pegas gelabeld is, kun je onder verschillende namen tegenkomen).
Er zitten hier op het forum voldoende gebruikers van beide machines, dus je zult wel wat meer response krijgen. Succes met je keuze.
Ik ben ook voor de Pegas gegaan en een zeer tevreden gebruiker. Pluspunt is dat je de zaag scheef kunt stellen en niet het werkblad zoals bij de Hegner. Verder zijn het beide prima machinenes voor een levenslang gebruik!
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
In een ouder topic is er ook over de verschillen van de twee merken geschreven:

 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
364
138
Hahaha, nee hoor dat niet. Maar Hegner komt wel uit mijn regio.
Voor wie het niet herkent: Jules Deelder heeft ons jarenlang laten meegenieten van de kreet Legner, Legner, Legner. Dat overwoog mij om de eerste letter te veranderen in een H
 
7 mrt 2015
1.126
359
P'beek
Hahaha, nee hoor dat niet. Maar Hegner komt wel uit mijn regio.
Voor wie het niet herkent: Jules Deelder heeft ons jarenlang laten meegenieten van de kreet Legner, Legner, Legner. Dat overwoog mij om de eerste letter te veranderen in een H
Volgens mij zij Jules: Legner! Lekker! Legner! Lekker!…. Maar dat blijft prima overeind met Hegner.
 
  • Leuk
Waarderingen: TonP

Hendrik JG

Nieuw lid
4 sep 2021
2
0
Nederland
dankjewel allemaal. even op internet gekeken naar Pegas. oeps hele mooie machine zo te zien
. even sparen... dus nu maar even op zoek naar een hegner
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.