Fibralux MDF

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.264
957
Ulvenhout
Is er iemand bekend met Fibralux MDF? Ik wil fronten voor een keuken maken (lades en een deurtje) en zou dit eigenlijk met V313 MDF doen.
Die Fibralux (Fibralux MR grey vochtwerend) kan ik hier in de buurt tegen een redelijke prijs krijgen en misschien is dat nog wel meer richting HDF en dus nog beter te frezen en lakken?
 

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
85
61
Kapellen (Antwerpen)
Ik heb net kastdeuren in MDF (22mm) gemaakt die door de leverancier als Fibralux aangeprezen werd (geen reden om te geloven dat dat niet zo zou zijn). Bewerkt net als "gewone" MDF, maar het valt inderdaad op dat de kopse kanten wat egaler geperst zijn en dat de vlakken heel goed reageren op gladschuren. De afwerking is hopelijk voor de tweede helft van augustus, als de pols van mijn "schilder" weer wat beter is.
 

jorisvh

Post veel
Fibralux is de productnaam voor de structurele MDF van Unilin. dat is prima spul. ik gebruik zo goed als niks anders meer.
bestaat in vochtwerend, met grondlaag, in de massa gekleurd grijs/zwart, ….
is hoge densiteit en egaal geperst dus zaagsnedes laten zich goed schuren en lakken. zeker in MR versie zuigt het nauwelijks.

als je, zoals ik, een hekel hebt aan schilderen, er is ook een “decoratieve MDF“ versie: voorgevernist en met bijhorende ABS kantenband.
kost wel het dubbele van de onbehandelde maar voor 25€/m2 kan ik niet 2-zijdig vernissen. als je er profielen in gaat frezen is dat zinloos natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musicus

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.264
957
Ulvenhout
Vandaag 2 platen 18mm Fibralux opgehaald voor €69 per stuk. Ik ga er de top van mijn nieuwe werkbank van maken met een paar MFT gaten erin. Ben benieuwd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.