Festool zaagtafel onderdeel vraagje

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
136
37
Goedemorgen houtbewerkers,

Ik heb een probleempje, gisteren was ik op mijn zaagtafel aan het zagen en ik wilde de langs geleider verstellen.
Helaas voelde ik gelijk dat de knop die ik los of vast moet draaien dol was.
Aangezien mijn zaagtafeltje al zeker 20 jaar oud is (als ik een schatting moet maken),

In de loop van de jaren is dit verandert en zit er tegenwoordig een grote draaiknop op.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen, ik wil graag mits mogelijk de originele onderdelen kopen, mits dit nog verkrijgbaar is.

Ik heb het tijdelijk kunnen oplossen, het slotboutje daar heb ik een langere voor afgezaagd, omdat de schroefdraad in de knop was tot halverwege stuk gedraaid.
Ik weet niet hoelang de rest van het schroefdraad in de knop het houd, daarom zou ik een nieuw setje willen kopen, in ieder geval de knop (ik weet de naam niet)

Festool slotbout en knop.jpg
Festool geleider.jpg
Festool knop.jpg
Zoals jullie zien, zit er op de laatste foto een soort van kraag op (of hoe dat ook maar heten mag)
 

beansr

Actieve deelnemer
20 jan 2016
77
19
Die rand noemt men een "borst".
Op de Festool site kan je op de tekeningen het onderdeel nummer opzoeken en dan bestellen.
Helaas heeft Festool maar 10 jaar onderdelen garantie maar het is een simpele knop dus die zou er nog kunnen zijn.
Anders bij de Hornbach, en vast ook elders, kan de losse knoppen kopen met diverse afmetingen wellicht zit daar wat tussen. als er geen "borst" op zit kan je met wat ringen deze simuleren.
succes.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
352
10
Rotterdam
Uit de EKAT van Festool heb ik deze afbeelding gehaald voor de geleider op een CS 50 zaagtafel.
Misschien passen de bout en knop op jouw zaagtafel?
Onderdelen zijn te bestellen bij Kruis.
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_20 Jun. 30 13.37.jpg
    ScreenHunter_20 Jun. 30 13.37.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 9

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
136
37
Die rand noemt men een "borst".
Op de Festool site kan je op de tekeningen het onderdeel nummer opzoeken en dan bestellen.
Helaas heeft Festool maar 10 jaar onderdelen garantie maar het is een simpele knop dus die zou er nog kunnen zijn.
Anders bij de Hornbach, en vast ook elders, kan de losse knoppen kopen met diverse afmetingen wellicht zit daar wat tussen. als er geen "borst" op zit kan je met wat ringen deze simuleren.
succes.
Een borst dus, dat had ik nooit geraden.
Dat Festool 10 jaar onderdelen garantie geeft, dat wist ik inderdaad, vandaar ik al zei dat hij al op leeftijd is.
Maar ik heb me er altijd goed mee kunnen redden, kan ik dat niet, haal ik de invalzaag eruit en met mijn super geleiders (2 x 1400) red ik me wel.
Klopt aan de ringen had ik zelf ook al zitten denken, maar als ik de geleider op zijn breedst zet, dan moet ik wel zo een kleine draai knop hebben, dan komen mijn vingers er maar net tussen.
Daarom wilde ik (mits mogelijk) zien of ik zo een Festool knop met borst kon bemachtigen.
 

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
136
37
Uit de EKAT van Festool heb ik deze afbeelding gehaald voor de geleider op een CS 50 zaagtafel.
Misschien passen de bout en knop op jouw zaagtafel?
Onderdelen zijn te bestellen bij Kruis.
Dank je, dan heb ik mij vergist met die grote knop die aan de voorkant zit, maar die dient dan ergens anders voor.
Maar Jelmer had al een link voor mij, dus ik ga hem daar bestellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.