Festool Online product training nieuwe zaagtafel TKS 80 met SawStop-technologie

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Uit de nieuwsbrief van Felder:
Live product training TKS 80
Woensdag 1 juli om 17:30 uur
Onze eerste Festool Online product training komt eraan!
Kom alles te weten over onze nieuwe zaagtafel TKS 80 met SawStop-technologie - met recht de veiligste zaag die nu verkrijgbaar is.

Gedurende de online training kom je meer te weten over de SawStop-technologie uiteraard, maar ook over de andere kenmerken van de zaagtafel en wat dit voor jou kan betekenen. Ook vergelijken wij de TKS 80 zaagtafel met onze andere zaagtafels, de CS 50 en 70. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten.

Woensdag 1 juli om 17:30u is de eerste Festool online product training te volgen op ons YouTube kanaal. Heb je tijdens het kijken een vraag? Gedurende de product training kun je live chatten met één van onze trainers! Kijk je de product training liever op een ander moment? De video blijft uiteraard beschikbaar op ons YouTube kanaal. Je kunt dan niet meer live chatten met onze trainer, maar je kunt je vragen altijd in de reacties achter laten.

Tot dan!
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Ik heb de filmpje nog niet gezien. Ik hoorde laatst van iemand als de SawStop zijn intrede doet, dat je daarna de remsysteem moet vervangen. Het zou zich in de remschoenen invreten of een bepaald stop systeem onderdeel raakt beschadigd. Klopt dit?
Ik zie SawStop systeem wel een trend worden.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.761
734
Enschede, Twente
Ik heb de filmpje nog niet gezien. Ik hoorde laatst van iemand als de SawStop zijn intrede doet, dat je daarna de remsysteem moet vervangen. Het zou zich in de remschoenen invreten of een bepaald stop systeem onderdeel raakt beschadigd. Klopt dit?
Ik zie SawStop systeem wel een trend worden.

Als de sensor een 'kortsluiting' waarneemt (dus geleiding, zoals de aardlekschakelaar in je meterkast werkt)), ontploft een capsule (vergelijkbaar met hoe een airbag werkt, maar volgens FS 5 maal sneller), die een blok aluminium in het zaagblad 'duwt', waardoor blad en nu solide verboonden cartridge door het momentum naar beneden knallen. Dat alles in microseconden.

En ja, je moet zowel blad als cartridge vervangen.

Het NL-filmpje was wat lang. maar leerzaam — er werd bijv. uitgelegd waarom de aanslag nu een kunststof zijkant heeft (alu geleidt, en als dat te dicht bij het zaagblad komt, activeert het systeem).

Ik hoop mijn TKS80 deze maand binnen te krijgen — levering is al twee keer uitgesteld.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Maar ja... dit soort zaag- en freesongelukken gebeuren nu eenmaal razendsnel. Die suffe langzame worstjesdemo's zijn geen realiteit.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Maar ja... dit soort zaag- en freesongelukken gebeuren nu eenmaal razendsnel. Die suffe langzame worstjesdemo's zijn geen realiteit.

Dan nog zag er bij de snelle "worstjes demo" de snede er nog niet te ernstig uit. Ik ken net iets te veel mensen die een paar vingers kwijt zijn aan een dergelijke zaag :rolleyes:
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Maar ja... dit soort zaag- en freesongelukken gebeuren nu eenmaal razendsnel. Die suffe langzame worstjesdemo's zijn geen realiteit.
Eens, maar zo snel als hij probeerde door te voeren heb ik nog nooit iemand een zaag zien gebruiken, als je zoekt zijn er ook filmpjes van een normale snelheid van doorvoeren en toch erg weinig "schade"
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.