Festool geleiderrailadapter FS-OF1400 op OF1010 ?

frikandon

Nieuw lid
20 okt 2020
12
8
Hallo medewoodworkers,

Ik ben nu een tijdje aan het volgen op dit geweldige forum en als (beginnend) houtbewerker zijn er werkelijk een heleboel dingen die je hier kan leren. Echt nuttige info en veel mensen actief hier die er werkelijk iets van kennen. Je kan hier blijven lezen.

Ik heb ook gelijk ineens een vraag die ik denk ik niet op het forum heb gevonden. Weet iemand toevallig (misschien uit ervaring) of je de geleiderrailadapter FS-OF1400 voor de Festool bovenfrees OF1400, deze dus:
81fNPGLg-lL._AC_SL1500_.jpg

ook kan gebruiken op zijn kleine broer de OF1010? Of is de afstand tussen de gaten waar de geleidestangen in hoeven verschillend bij beide frezen?

Ik heb zelf een OF1010 en ben nog op zoek naar een adapter. Zou deze FS-OF1400 goedkoop op de kop kunnen tikken vandaar de vraag.

Bedankt al voor de reactie.

Groeten,

frikandon
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Gewoon de verkoper vragen de afstand tussen de stangen op te laten meten :) en bij jou ook meten. Weet je het gelijk toch?
 

frikandon

Nieuw lid
20 okt 2020
12
8
Ja, dat was te verwachten. Festool zo onderhand kennende :sneaky: Jammer helaas.

Bedankt om even te vergelijken Erik en bedankt ook voor de snelle reacties van de anderen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.