Dat de festool domino DF500 uitermate geschikt is als alternatief voor pen&gat-verbindingen staat boven twijfel.
Deze machine kan ook gebruikt worden om met de D8/50-hulpstukken kasten uit plaatmateriaal in mekaar te zetten.
Wat zijn jullie ervaringen met & tips voor 90°-verbindingen met de Festool domino DF500 ?
Lamello-koekjes, Kreg-jigs, de Häfele-minifix, de Zeta P2, … zijn alternatieven die vermeld mogen worden, maar die hier in detail bespreken zou ons te ver leiden.
Ik heb reeds een paar aspecten gelijst:
Het boorsjabloon Boorsjabloon BS-KV D15
De corpusverbinder Hoekkoppeling KV-LR32 D8/50
Noot: alhoewel in bovenstaande url van festool ‘lr32’ staat, blijken lr32-boringen niet noodzakelijk te zijn om met de D8/50 verbindingen te maken.
Festool tv
Vergelijking tussen verbindingen met de domino DF500 & de lamello zeta p2 clamex
Noot: alhoewel het niet mijn bedoeling is om hier beide machines te vergelijken.
Deze machine kan ook gebruikt worden om met de D8/50-hulpstukken kasten uit plaatmateriaal in mekaar te zetten.
Wat zijn jullie ervaringen met & tips voor 90°-verbindingen met de Festool domino DF500 ?
Lamello-koekjes, Kreg-jigs, de Häfele-minifix, de Zeta P2, … zijn alternatieven die vermeld mogen worden, maar die hier in detail bespreken zou ons te ver leiden.
Ik heb reeds een paar aspecten gelijst:
- eenvoud van aanbrengen + verbinden
- vaste legplanken links en rechts op dezelfde hoogte
- esthetica (grootte van de gaten . . . )
- trekkracht + stabiliteit
- gemonteerd vervoeren (kan je alle D8/50-stukken plaatsen vooraleer je ze vervoert ?)
- fouten ‘herstellen’, bv op een andere plaats in de plaat en al dan niet op dezelfde lijn nieuwe gaten boren, omdat de vorige niet op de juiste plaats stonden
- prijs per verbinding (zet je in 1 corpus bestaande uit 4 platen van 60 cm diep 4 x 3 D8/50’s, dan zit je aan 12 x 1,76 = 21 euro, wat een aardig bedrag is)
- al dan niet LR32-gebonden
Het boorsjabloon Boorsjabloon BS-KV D15
De corpusverbinder Hoekkoppeling KV-LR32 D8/50
Noot: alhoewel in bovenstaande url van festool ‘lr32’ staat, blijken lr32-boringen niet noodzakelijk te zijn om met de D8/50 verbindingen te maken.
Festool tv
Vergelijking tussen verbindingen met de domino DF500 & de lamello zeta p2 clamex
Laatst bewerkt: