Festool connectors.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.101
446
hilversum
Even een vraagje over KV-SYS D8
1668528369123.png

Is er meer waarde om een complete set te kopen?
of zou een set van 50 bevestigingen en de mal met boor net zo goed zijn?
1668528426710.png

De set kost rond de 400 euro.
Losse zijn rond de 100 euro voor 50 stuks
Boor en mal ook rond de 100 euro tezamen.

Ik zie in de set namelijk opties waar ik nog niet het nut van zie of ook door de bovenstaande gedaan kunnen worden.

Iemand ervaring die hij of zij kan delen?

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.229
962
Omgeving Leiden
De set ken ik zelfs niet en heb er dus geen ervaring mee.
Wel weet ik dat het bij elke set van wat dan ook, je vaak de helft niet gebruikt. Of sporadisch en dan alleen nog omdat jet het toevallig toch hebt.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.101
446
hilversum
De set ken ik zelfs niet en heb er dus geen ervaring mee.
Wel weet ik dat het bij elke set van wat dan ook, je vaak de helft niet gebruikt. Of sporadisch en dan alleen nog omdat jet het toevallig toch hebt.
Daarom twijfel ik ook.
Meestal gebruik je de helft niet.
Maar aangezien ik niet heel bekend ben met dit systeem wou ik het eerst van andere horen.
Vind het ook zonde om het los te kopen om er dan achter te komen dat een set toch makkelijker/goedkoper was.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.611
288
De set kost rond de 400 euro.
Losse zijn rond de 100 euro voor 50 stuks
Boor en mal ook rond de 100 euro tezamen.
Zelf vind ik het altijd handig als er in dit soort berichten, waar de mening over 3 items gevraagd wordt, er bijpassende linkjes vermeld staan zodat je zelf ook precies kan zien wat er nu eigenlijk in een "set" zit.

Dan hoef je dat als lezer niet zelf te doen.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.101
446
hilversum
Zelf vind ik het altijd handig als er in dit soort berichten, waar de mening over 3 items gevraagd wordt, er bijpassende linkjes vermeld staan zodat je zelf ook precies kan zien wat er nu eigenlijk in een "set" zit.

Dan hoef je dat als lezer niet zelf te doen.
Ging er meer vanuit dat degene die het hebben en/of er mee gewerkt hebben een mening hadden.
Die weten namelijk wat er in de set zit en of het nuttig is om er bij te hebben.

Het is goedkoper om alleen te kopen wat je nodig hebt.
Daar ben ik het op zich mee eens.
Maar zoals gezegd misschien mis ik een functie/doel van de andere bevestigingen.
Heb het op ze vroegst in januari pas nodig dus vandaar dat ik wat onderzoek probeer te doen.
Want als ik de set los koop ben ik meer kwijt dan de set compleet.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.101
446
hilversum
is voor een df 500 vermoed ik
die heb ik niet
de verbindingsstukken evenmin
bedenking in de rand: die lijken een gapende wonde te eisen
Ja inderdaad het geboorde gat om het vast te draaien is een nadeel.

Lamello clamex maakt een kleiner gat.
Maar zat niet op nog een machine te wachten.
Heb nou eenmaal een domino df500.

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
886
191
De vraag is vooral denk ik: ga je meubels echt demontabel moeten maken, en zo ja: waarom dit systeem?
Dit soort verbindingen kost relatief veel. Zelf maak ik zoveel mogelijk met deuvels, omdat die maar een paar cent kosten. Veel kasten zijn relatief klein, of uit meer delen opgebouwd zodat ze makkelijker te plaatsen en te verhuizen zijn.
Voor het opbouwen van een kamerhoog meubel kan het nuttig zijn iets als Minifix te gebruiken, dat kost ca. 30-35 cent per verbinding. Je hebt alleen een deuvelmal nodig (die je waarschijnlijk al hebt) en een eigengemaakte mal voor de dwarsboring. Waarom kies je voor dit systeem, dat bijna 7x zo duur is?

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.101
446
hilversum
De vraag is vooral denk ik: ga je meubels echt demontabel moeten maken, en zo ja: waarom dit systeem?
Dit soort verbindingen kost relatief veel. Zelf maak ik zoveel mogelijk met deuvels, omdat die maar een paar cent kosten. Veel kasten zijn relatief klein, of uit meer delen opgebouwd zodat ze makkelijker te plaatsen en te verhuizen zijn.
Voor het opbouwen van een kamerhoog meubel kan het nuttig zijn iets als Minifix te gebruiken, dat kost ca. 30-35 cent per verbinding. Je hebt alleen een deuvelmal nodig (die je waarschijnlijk al hebt) en een eigengemaakte mal voor de dwarsboring. Waarom kies je voor dit systeem, dat bijna 7x zo duur is?
Het demontabel is de eis van de klant.
En het betreft een kast van 250/plafond hoogte inderdaad.

Moet toegeven had niet aan minifix gedacht.
Gezien ik een domino heb liggen lag het voor de hand daar iets voor te kopen.

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
119
67
Spijkenisse
Ik heb een kast met de Festool connectors gemaakt. De kast is inmiddels al 2x uit elkaar geweest. Zonder problemen weer in elkaar gezet. De set is idd duurder maar aangezaien het voor een client is zou ik de kosten doorberekenen. Jij hebt wat over is van de set in bezit en kan het eventueel weer gebruiken bij een andere opdracht.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.101
446
hilversum
Ik heb een kast met de Festool connectors gemaakt. De kast is inmiddels al 2x uit elkaar geweest. Zonder problemen weer in elkaar gezet. De set is idd duurder maar aangezaien het voor een client is zou ik de kosten doorberekenen. Jij hebt wat over is van de set in bezit en kan het eventueel weer gebruiken bij een andere opdracht.
Maar nu de grote ham vraag.
Heb jij alleen de hoekconnectors gebruikt of ook de midden connectors?

Ja door berekenen zoiezo.
Maar of ik nou 400 of 200 door bereken is nog al een verschil.
En anders zit ik weer met iets wat ik niet zal gebruiken 😁 heb al een redelijke stapel van ga ik nooit gebruiken spullen.

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
119
67
Spijkenisse
Wij hebben zowel de hoek- als midden connectors gebruikt.
Ik vind het echt super makkelijk werken.

Ik heb de systainer gekocht (destijds was hij ook goedkoper) en na de winter ga ik de zolder inrichting aanpassen. Bijna zeker dat ik de rest dan ga gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: Rdl

Izzy

Nieuw lid
9 sep 2022
12
14
Izegem
Ik heb deze set en zou opnieuw in set kopen. sowieso ben ik wel voordeel van kopen van sets omwille van dat alles direct zijn opbergplaats heeft. Kocht ik apart moest ik ook weer een opbergsysteem vinden (dus wss apart een systainer kopen). Maakt het verschil alweer kleiner en mezelf kennende zou ik die zakjes ergens in een andere doos steken en wanneer ik ze nodig heb/kan gebruiken niet terugvinden ofzo.

De inhoud zelf. Ik moest kasten maken in een garage die demonteerbaar waren (want garage moet terug garage kunnen worden). Heb vooral die hoekverbindingen gebruikt. Maar ook regelmatig de verbinding met een pin. Dat is toch al 4/5 van de prijs van de set waarvan ik stuks gebruikt heb.

Zal ik alles gebruiken die erin zit? Neen, vooral die bruine(?) afdekkapjes bv zie ik niet direct voor mij van toepassing. Maar het zit mooi uit de weg in die systainer. Heb ik het binnen 5 jaar per ongeluk nodig weet ik het te vinden.

Het is inderdaad wel duur in vergelijking met andere verbindingen, maar toen ik berekende op totaliteit van de kastenwand die ik maakte (8lm, 2m50hoog). Is de prijs van een verbindingstukje maar klein. de 50ish die ik gebruikt heb zijn minder dan een deftige handgreep. Het ging vlot, ziet er professioneel uit en werkt gewoon goed qua verbinding. Heb er maar één gehad die voor schade gezorgd had (ergens iets verkeerd gedaan in boren wss).

• Leuk
Waarderingen: The Boktor en Rdl

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.101
446
hilversum
Nou zijn we weer een paar maanden verder.
Zeker tevreden met de set!
Alleen zijn de prijzen van de losse connectors wel redelijk gestegen......
Maar zolang ik ze door de klant laat betalen komt het wel goed :)

1682619827416.png

• Leuk
Waarderingen: The Boktor en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.