Festool 36 mm slang aansluiten op Starmix stofzuiger?

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
64
60
Nijmegen
Ik heb een Starmix iPulse L-1635 stofzuiger gekocht met bijpassende voorafscheider. Op zich een mooi setje maar ik krijg het niet passend op mijn machines, een mix van Festool, Makita en Bosch. De bijgeleverde Festool 27 mm aansluitmof past niet op de slang, de mof is net te krap om goed op de slang te kunnen draaien. Snap niet hoe Starmix dat kan doen.
IMG_1480.jpg


Ik zit er over te denken om een Festool 36 mm slang te kopen maar weet niet of deze past op de ingang van de stofzuiger. Die heeft een binnendiameter van 58 mm. Op de buitenkant zitten nokken voor de bajonetsluiting van de Starmix slang dus het gaat waarschijnlijk alleen lukken als de Festool slang er in valt (dus een mof heeft met buitendiameter van 58 mm). Heeft iemand daar ervaring mee of kan mij de diameter van de Festool koppeling laten weten?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.893
2.936
Heb je wel de goede adapter? Je moet er een hebben voor 38mm slang. Bijvoorbeeld bij gereedschappro.
 

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
64
60
Nijmegen
Ga nog eens proberen of ik de door Starmix bijgeleverde Festool adapter op de oranje slang krijg. Zo niet dan koop ik een Festool slang, goed om te weten dat die past.
 

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
64
60
Nijmegen
Inderdaad, met heel veel aandringen en een beetje zeep is het uiteindelijk gelukt om de adapter op de slang te draaien! Dank voor de tips.
 

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
87
62
Kapellen (Antwerpen)
De stofzuigerkant (buitendiameter 57,5 mm) van mijn Festool-slangen past perfect in de Flex stofzuiger - ik meen begrepen te hebben dat die Flex ook door Starmix gemaakt is, dus zou ik veronderstellen dat die Starmix ook dezelfde diameter heeft. Als je dan al een of meerdere slangen hebt die op je machines passen, zou je de omgekeerde aanpak kunnen overwegen.

(Het leuke van die kant is dat die zonder enige moeite in de heel licht conische opening van de voorafscheider gaat en toch meteen goed afsluit. Daardoor wissel ik heel gemakkelijk van slang (27mm voor schuurmachines, Domino, OF1010... en 36mm voor invalzaag, OF2200...). Met de voorafscheider bovenop de stofzuiger staat die aansluiting natuurlijk ook op een handige hoogte om te wisselen :cool:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koenfu

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.