Femi Jobline CM 60-150 Combinatiemachine Hout

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
95
25
Vlaanderen
Heeft er iemand ervaring (of wijze raad) met betrekking tot deze machine? Goed genoeg voor een beginneling of toch liever nog een keer nadenken?
Ik hoor het graag!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.888
2.188
Klein-Brabant, Vlaanderen
man, man, toch !
mogelijks begeef ik mij op glad ijs & krijg ik een pak koude regenvlagen op mijne kop
als je betrachting stopt bij het maken van sigarenkistjes, dan kan je voor deze machine gaan
voor 1.750 euro incl zou je een ouwe betrouwbare robland op de kop moeten kunnen tikken
daarmee kan je een houten woning op poten zetten ipv die sigarenkistjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.305
637
Moordrecht
Dat ligt er maar aan wat je van plan bent te gaan maken. De capaciteit en het vermogen is vrij beperkt. Daarnaast weet ik niet of het apparaat goed is af te stellen.. Al een yt filmpje gevonden?
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.888
2.188
Klein-Brabant, Vlaanderen
@Rik Hechtel
ik heb net snel jouw berichten overlopen
je gaat verhuizen
je wil minstens in bijberoep meubeltjes maken, nadat je net een kippenhok in mekaar getiktokt heb
je liet je oog op een scheppach hm1 vallen
je vermoedt met een combi van 1.700 euro bijberoepsmatig aan de slag te kunnen gaan - 🤣
je hoopt weldra een dagcursus meubelmaken te volgen - :unsure:
gun dit alles zijn tijd
tijd brengt raad !
& goeie dingen vergen tijd !
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.888
2.188
Klein-Brabant, Vlaanderen
ter aanvulling
ieder bepaalt wat binnen zijn budget + noden + plannen past
ga naast robland, scm, felder kijken bij o.a. tendotools in lier, die een kleiner en meer budgetvriendelijk gamma hebben
verwacht nergens wonderen
alles heeft zijn prijs, alhoewel alles voor de meesten onbetaalbaar is
ook ik heb helaas geen 5-assige cnc van een half miljoen euro
 
Laatst bewerkt:

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
95
25
Vlaanderen
Iedereen bedankt voor de "ongezouten" mening en advies. Ik moet toegeven dat ik iets te enthousiast ben en wat te hard van stapel loop.

@ZotVanHout
Je verwart me wel met ETHO uit Breda die op zoek is naar een cursus meubelmaken.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.126
432
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar reken er mee als je het toch niets vindt, dat je 25% afschrijft. Als je een beetje de ruimte hebt, ben je wel beter af met losse machines. Daarbij gebruik je zo’n langgatboor ook niet heel vaak. Het zelfde kun je bereiken met een bovenfrees. Zaagtafel heb je van DeWalt voor pak hem beet 700 euro, een vandikte van Metabo heb Je voor iets van 550- euro. Voor 450- euro kun je een prima bovenfrees kopen. Dan ben je het zelfde geld kwijt, heb je waarschijnlijk meer kwaliteit en met zekerheid meer capaciteit en meer flexibiliteit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.