Fein multitool accu of Makita 18V multitool, ervaringen en evt adviezen welkom

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
65
7
Stadskanaal
Goedendag,
Ik heb zojuist mn Fein multitool in rook op zien gaan, dat was de 230V uitvoering, de lichte variant, dus moet er een nwe komen. Echter is de vraag, wat gaat het worden. De voorkeur gaat naar een accu type, gezien het feit dat ik veel Makita 18V machines heb zou dit wellicht interessant kunnen zijn. Ik was zeer tevreden over de Fein, maar daar hangt tegenwoordig een stevig prijskaartje aan, vooral de accu versies. En, hij heeft me verrast doordat ie is opgerookt zonder dat ie waarschuwde, dus het lijkt erop dat deze niet tegen overbelasting beschermd was. Graag adviezen en ervaringen. En nee, met alle respect, niet de modellen die je in de supermarkten koopt
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.511
900
70
Veldhoven
Ik ben maar een amateurtje, mijn gereedschap wordt niet zo zwaar belast als bij een PRO.
Iets totaal anders: LIDL Parkside! Morgen in de aanbieding! Heel veel 20 Volt gereedschap!
Ik heb Makita 14,4 Volt en daarnaast Parkside 20 Volt. Ik heb ook deze tool, bevalt uitstekend!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.894
2.937
Ik heb laatst met een makita 18 v gewerkt van een collega. Ik vond de snelwissel met zo'n heveltje fijn werken. De machine was wel erg dik en dus niet prettig met een hand te gebruiken. De machine werkte verder prima. Hij werd niet erg warm, zoals mijn eigen hbm machientje.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.498
422
Dordrecht
Van alles wat ik heb gebruikt is de Fein veruit het prettigst. Ik heb zelf alleen de 230v uitviering, maar heb andere gebruikt vanuit bedrijf of via vrienden.