Extra planken maken voor kledingkast, welk materiaal?

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Hallo allemaal!

We hebben een kledingkast, en door herindelen en beter organiseren hebben we een aantal extra planken nodig.
De winkel verkoopt het model niet meer dus kan ons helaas niet helpen, en zelf maken vind ik ook niet erg, maar de uitdaging is natuurlijk om het er zo goed mogelijk op te laten lijken!

De planken zijn van spaanplaat en 22mm dik. De kopse kant is afgewerkt met een fineer, en ik vermoed deze:
Hier heb ik al een sample van opgevraagd.

De planken zelf dacht ik dat het beuken was. Nu kan ik alleen echt nergens een plaat vinden wat 22mm dik is en deze print er op.
Nu dacht ik om een kale plaat 22mm spaanplaat te halen en de planken zelf te voorzien van een folie.
Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien tips hoe ik een zo goed passende folie kan vinden?

Ik hoop dat iemand me de goede weg op kan helpen!

Afbeelding.jpeg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
De kopse kant is afgewerkt met een fineer
ik zie hier soorten 'hout' of tekeningen op (strikt genomen geen echt harmonisch geheel)
als de kopse kanten jou de meeste zorgen baren . . . dit is identiek aan de kopse kant van berken mpx
direct daar achter zie ik een tekening die sterk op beuk lijkt
ik zou de planken gewoon met mpx berk maken
18 mm volstaat voor een linnenkast
maar je vind die ook in 22 mm (dacht ik toch - nooit nood aan gehad)

1623263185122.png
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Bedankt voor het meedenken. De huidige planken zijn allemaal 22mm. Omdat het kantfineer aardig sprekend is wil ik proberen dezelfde dikte aan te houden. Al is het alleen maar omdat het kan.


Denk dat de tekening van berken multiplex ook wel veel afsteekt bij de huidige planken. Nog maar even verder speuren.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
berk mpx vind ik niet direct in 22 mm
bij 18 mm heb je al 13 lagen
dus bij 22 zijn het er nog meer
op jouw foto tel ik 13 lagen op 22 mm
deze verkopen mpx in grote diktes
een spaanplaat zelf gaan bekleden ? hm
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Ja zelf bekleden is het idee, om het wat betaalbaar te houden en om het zo passend mogelijk te krijgen. Het is nu ook spaanplaat. De vraag is dan dus ook eigenlijk wat een mooi passend printje zou zijn.

Had dit al gevonden:

Alleen als ik naar die foto kijk en vervolgens naar mijn foto twijfel ik of het niet gaat vloeken. En een alternatief vind ik op die website dan zo 123 ook weer niet.
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Het zijn maar kleine plankjes: 375 breed x 468 diep en dus 22 mm dik.

Anders moet ik de planken maar gewoon goed laten afsteken, antraciet ofzo, en dan om en om plaatsen. Vind het denk ik storender als het niet net gelijk is, dan maar compleet anders.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.585
2.503
Gaanderen
Het zijn maar kleine plankjes: 375 breed x 468 diep en dus 22 mm dik.

Anders moet ik de planken maar gewoon goed laten afsteken, antraciet ofzo, en dan om en om plaatsen. Vind het denk ik storender als het niet net gelijk is, dan maar compleet anders.
Daar heb je gelijk in. Er is heel veel te krijgen op dit gebied. Had laatst ook was speciaals nodig. Maar de platen waren te groot om te versturen heb het dus laten zagen. Was best een groot bedrag maar het kwam overeneen met 6 platen van 244x122
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.