Even wat wild hout 'bewerkt' voor gebruik in huis...

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.567
1.795
Emmen
bigbeardbuilds.nl
... want 'het seizoen' is weer aangebroken. En als je bereid bent je eigen pen-en-gat verbindingen uit te hakken met een beitel, kun je die lijn best doortrekken, toch?

WhatsApp Image 2022-12-03 at 15.52.15.jpeg

Wij kopen al een paar jaar onze bomen bij deze lieve mensen in het dorp. Ze zijn niet de goedkoopste, maar je plukt ze letterlijk zelf van het veld en je kan vrij uitzoeken, de prijs gaat op formaat/lengte uiteraard. En dan komt er een mannetje met een kettingzaag, ze pakken hem voor je in ook nog, maar dat omhalen vond ik veelste leuk om uit handen te geven.

WhatsApp Image 2022-12-03 at 15.52.15(1).jpeg
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
843
441
Noord-Veluwe
Doe ik ook! Tof hè? Geeft net dat beetje extra gevoel bij je boom met de kerst. Alleen wacht ik nog even, totdat die ouwe knar met zijn paard het land weer uit is. Dan mag die andere ouwe knar met zijn rendieren hier weer parkeren. De enige bijl die ik momenteel heb is eigenlijk een kloofbijl, dus het kost iets meer moeite. Maar dat mag de pret niet drukken!

Ik heb de mazzel dat ik ruim 7000m2 met sparren tot mijn beschikking heb, want ik heb 3 jaar geleden de helft van het land van een kerstbomenkwekerij (onze buren) overgenomen. :cool:
:p
 
  • Haha
Waarderingen: trigger

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.567
1.795
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Doe ik ook! Tof hè? Geeft net dat beetje extra gevoel bij je boom met de kerst. Alleen wacht ik nog even, totdat die ouwe knar met zijn paard het land weer uit is. Dan mag die andere ouwe knar met zijn rendieren hier weer parkeren. De enige bijl die ik momenteel heb is eigenlijk een kloofbijl, dus het kost iets meer moeite. Maar dat mag de pret niet drukken!

Ik heb de mazzel dat ik ruim 7000m2 met sparren tot mijn beschikking heb, want ik heb 3 jaar geleden de helft van het land van een kerstbomenkwekerij (onze buren) overgenomen. :cool:
:p
Ooooh wat vet!!! Jaloers!
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
843
441
Noord-Veluwe
Nou nee, niet echt. Ik was gewoon bang dat ik te weinig grond zou hebben. :LOL:

Het was eigenlijk meer een gelukkige samenkomst van omstandigheden. De kweker wilde afschalen en door dit stuk grond erbij te halen vormden mijn kavels samen weer een mooi rechthoekig blok van ruim 2 hectare. Zodra ik met alle verbouwingen andere projecten klaar ben wil ik daarop een ecologisch herstelplan gaan uitvoeren. We hebben nu wel reeën en vossen, e.d. rondlopen, maar insecten en amfibieën zijn er maar heel weinig. Ik heb dit jaar wel eindelijk weer eens een (gladde) slang gezien. Het plan is om een flinke poel te laten graven en houtwallen aan te gaan leggen. En uiteraard om wat meer diversiteit in de beplanting aan te brengen. Hopelijk kan ik daarmee het woongenot en de biodiversiteit een zwiep de goede kant op geven.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.039
2.576
Mooi en je kan over het algemeen de grond van je buren maar een keer kopen. Doen ze er niet moeilijk over, dat je het gebruik van de grond wijzigt? Geniet er maar van. Hier wordt elke vrije meter volgebouwd met cellenblokken zonder parkeerplaats. Dat noemen ze hier groen.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
843
441
Noord-Veluwe
Sorry trigger. Het was jouw draadje...

Nee, volgens het bestemmingsplan is het agrarische grond. Maar de provincie is een groot voorstander van ecologisch herstel en ondersteunt dat actief.

Je moet maar zo denken: er staan nu ook bomen op. Er komen alleen wat andere soorten bij. En ze worden straks niet meer verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL en trigger

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.