Even voorstellen

saelensbjorn

Nieuw lid
12 okt 2024
3
1
Gistel, België
Intussen volg ik al een paar maanden dit forum om tips en tricks op te doen. Als leek in machinerie, technieken, ... boeit het me om alsnog iets te maken met hout. Dit jaar gestart met een cursus houttechnieken om later over te stappen naar interieurbouw, zodat ons huis wat aangekleed wordt met kasten, houders, ... die ik hoop zelf te maken. Ben dus ook niet in het bezit van groot elektrisch materiaal en hoop geleidelijk aan wat aan te schaffen volgens nood.

Tot voor heen voornamelijk gewerkt met ikea-meubelen om deze later in te bouwen. Viel mee, mits hier en daar een 'harde' les in nederigheid (er gaat altijd wel iets niet volgens plan.

Laatst een nieuw stap gezet in het houtbewerken: houten omranding rondom radiator en een extra vakkenkast voor de berging. Ook eens op vraag van mijn vrouw een wijnfleshouder gemaakt.

Nu staat er als projectje een kast voor de verstiaire gepland (reeds 12 jaar een open gat met een kleine kast ervoor ):ROFLMAO: en een ingewerkte kast maken voor de linnenkoker. Uitgetekend, maten doorgegeven om te laten verzagen en meubelbeslag aangekocht. Hopelijk in de loop van volgende week arriveert het materiaal.

Bij deze ... de intro. Ik probeer af en toe eens iets te posten.

Grtz,
BjörnIMG-20240512-WA0018.jpg
 

Bijlagen

  • 20241025_105314.jpg
    20241025_105314.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 22
  • 20241025_105408.jpg
    20241025_105408.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: Wouterst

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.063
860
Nootdorp
Welkom. Heb je bij de radiator ombouw bewust gekozen om kleine ruimtes te maken tussen de planken waar de lucht doorheen moet stromen? Het lijkt me dat er weinig luchtdoorstroming is, of heb ik dit volledig is?
 

saelensbjorn

Nieuw lid
12 okt 2024
3
1
Gistel, België
Welkom. Heb je bij de radiator ombouw bewust gekozen om kleine ruimtes te maken tussen de planken waar de lucht doorheen moet stromen? Het lijkt me dat er weinig luchtdoorstroming is, of heb ik dit volledig is?
Er is inderdaad niet zoveel ruimte tussen de planken, daarom dat de onderkant volledig opengebleven is en aan de zijkanten werd er meer ruimte gelaten. De radiator hangt in de berging en was dus een test. De volgende keer zou ik het wel wat wijder nemen, ik was bang dat je de radiator nog zou zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.