Even voorstellen

Eric H

Nieuw lid
18 nov 2021
22
37
Tiel
Hoi allemaal,

Ik ben Eric, een beginnend houtbewerker die al ruim 25 jaar actief is de Elektrotechniek/Procesautomatisering. Momenteel ben ik bezig met het het maken van een freeslift en een fijnstoffilter. De filterset voor het fijnstoffilter heb ik recent van Kor mogen ontvangen, nu nog hout en tijd dan kan ik beide projecten af gaan ronden.

Volgend jaar ga ik beginnen met het bouwen van een mobile werkbank volgens het principe van Paulk. De eerste twee delen zijn voor mijn bovenfrees en afkortzaag.

Op mijn verlanglijstje staan verder een zaagtafel en het verbeteren van mijn slijpvaardigheden. Ik klik al een tijdje rond op dit forum en wil iedereen bedanken voor de vele inspiratievolle artikelen en hoop hieraan ook een bedrage te gaan leveren.

Mvg.
Eric
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom, eric,
en je krijgt al direct een vraag
ik ben nieuwsgierig naar het type van die mobiele werkbank
bij zoeken op dit forum kom ik er enkel van paul sellers tegen
kan je een tip van de sluier die over het principe van de werkbank van paulk hangt, oplichten ?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
welkom, eric,
en je krijgt al direct een vraag
ik ben nieuwsgierig naar het type van die mobiele werkbank
bij zoeken op dit forum kom ik er enkel van paul sellers tegen
kan je een tip van de sluier die over het principe van de werkbank van paulk hangt, oplichten ?
Youtube staat er vol mee. Een opengewerkte torsiebox met schragen. Heel licht (12mm berken mpx) en niet echt geschikt voor handgereedschap.

De tekeningen heb ik ooit gekocht mocht je ze nodig hebben maar nog sjieker is natuurlijk je eigen setje kopen of eigen ontwerp maken.

 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Youtube staat er vol mee. Een opengewerkte torsiebox met schragen. Heel licht (12mm berken mpx) en niet echt geschikt voor handgereedschap.

De tekeningen heb ik ooit gekocht mocht je ze nodig hebben maar nog sjieker is natuurlijk je eigen setje kopen of eigen ontwerp maken.

stif bedankt, man,
was vooral nieuwsgierig
ik zit veel op verplaatsing, maar heb er ni direct nood aan
mijn kennis is weer uitgebreid
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.