even voorstellen

Freubelien

Nieuw lid
16 apr 2021
10
9
overijssel
Hallo,
wat leuk om deze site te vinden!
Ik zal me even voorstellen: Ik ben een vrouw van 33 en moeder van 2 kinderen. Sinds juni vorig jaar werkzaam in de prefab werkplaats en sinds paar weken bezig met de
opleiding tot timmervrouw. Ik ben altijd werkzaam geweest in de zorg en na aantal jaren thuis geweest te zijn (door omstandigheden) het roer compleet omgegooid.
Heb altijd al graag mogen 'freubelen/knooien'. Gezien ik een grote schuur heb, wil ik wat meer voor mezelf ook gaan klussen.
Heb mezelf een flip-over zaag cadeau gedaan van het merk Elu. Boormachine, slag-boormachine en invalzaag heb ik via het werk, wat ik thuis ook kan gebruiken.
Heb veel pallethout liggen, dus kan mooi gaan oefenen.
Ik hoop hier veel inspiratie en informatie te krijgen.

IMG_8546.JPGIMG_8562.JPG
Groetjes van Freubelien :)🔨
 
  • Leuk
Waarderingen: meron en Athanor

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Welkom!

Pas op met pallethout op verborgen spijkers en andere ongein. Kan je snel je mooi nieuwe zaagblad(en) mee beschadigen. Verder leuk hout voor allerlei projecten. Er zijn op dit forum diverse leden die het als "basismateriaal" gebruiken. Zelf heb ik afgelopen zomer een bedombouw en bureau voor de stoere dochter van een vriendin gemaakt. Pas maar op, straks wil je ook nog een vandikteschaaf om je pallets in "goud" om te toveren :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Freubelien

Freubelien

Nieuw lid
16 apr 2021
10
9
overijssel
Welkom!

Pas op met pallethout op verborgen spijkers en andere ongein. Kan je snel je mooi nieuwe zaagblad(en) mee beschadigen. Verder leuk hout voor allerlei projecten. Er zijn op dit forum diverse leden die het als "basismateriaal" gebruiken. Zelf heb ik afgelopen zomer een bedombouw en bureau voor de stoere dochter van een vriendin gemaakt. Pas maar op, straks wil je ook nog een vandikteschaaf om je pallets in "goud" om te toveren :).
Dank je!

ik haal ze zelf uit elkaar,
hoe bedoel je dat precies met verborgen spijkers? (dat ze dwars in het hout geschoten zijn?).

vandiktebank.... als ik dat geld toch had😂😂😂
ben al superblij met mn Elu flip-over uit 1997 die ik op de kop heb getikt😁

maar we blijven dromen, wie weet wat de toekomst brengt😇.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
@Freubelien ik heb vorig jaar met pallets gewerkt. Wellicht iets grover te werk gegaan. Op het oog bepaald waar de spijkers zaten en daar tussendoor een 'zaagpad' uitgestippeld. Soms zaagde ik zo'n spijkers dwars door midden (zelfs in de lengte) omdat die onder het oppervlak een hele andere richting op bleek te staan. Had er speciaal een goedkoop zaagblad voor gebruikt, maar toch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.