Even voorstellen...

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
209
85
Rijswijk
Beste Allemaal,

Mijn naam is Luc en ik ben een beginnend doe het zelver. Samen met mijn vriendin heb ik een huis gekocht (jaren 60) welke we helemaal aan het opknappen zijn.
Doordat het huis voor een groot gedeelte houtskelet bouw is betekend dit veel werken met hout.
Tot nu toe hebben we de bovenverdieping helemaal opnieuw opgebouwd waarbij we slaapkamers en een badkamer gemaakt hebben.
Inmiddels zijn we langzaam aanbeland bij het afwerken en dus het zichtwerk.

Hiervoor heb ik al van MDF deurtjes gemaakt en enkele hoekprofielen gezaagd / gefreesd.

Ik wil onder andere een schuifdeur maken voor de badkamer, enkele inbouwkasten maken en onder de knieschotten lades maken zodat we deze als kledingkast kunnen gebruiken.

Al met al nog aardig wat te doen. Het forum heeft me inmiddels al heel veel geholpen bij onder andere de aanschaf van gereedschap, maar ook de aanpak van een project.

Over een paar weken wil ik met de schuifdeur gaan beginnen zoals deze hier gemaakt is VT wonen schuifdeur.
Doordat de schuifdeur in de badkamer komt (30 cm van de douche en geen douchewand) ben ik bang voor kromtrekken.
Ik las wel al dat ik alle bewerking van de deur aan beide kanten van het hout gelijk moet doen om het zo te beperken.
Hebben jullie advies hierin of zou het verven van de planken aan beide kanten genoeg moeten zijn?
Ik wil de deur maken van het oude dakbeschot van het huis.

mvg,
Luc
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hi! Welkom bij de club en alvast succes met je project.
Belangrijkste in de badkamer is de ventilatie, als die goed is en je deur in principe gewoon kan drogen is het prima. Datgezegd is een schuifdeur nooit helemaal sluitend dus geen idee of een beetje kromme deur een probleem is of juist “rustiek” :)
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
209
85
Rijswijk
Hi! Welkom bij de club en alvast succes met je project.
Belangrijkste in de badkamer is de ventilatie, als die goed is en je deur in principe gewoon kan drogen is het prima. Datgezegd is een schuifdeur nooit helemaal sluitend dus geen idee of een beetje kromme deur een probleem is of juist “rustiek” :)
Met de ventilatie zit het wel goed. De badkamer zit in een dakkapel, waarbij we een tochtstrip hebben in 1 van de ramen die altijd open staat. Verder zetten we tijdens en na het douchen de een raam op kiepstand.
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
209
85
Rijswijk
en dat allemaal voor een beginnende doe-het-zelver.
Wanneer ik kijk wat sommige hier voor elkaar krijgen dan ben ik zeer zeker beginnend.
Wanneer ik echter naar 'Help mijn man is klusser' kijk lijkt dat toch nog wel mee te vallen. ;)

Maar het forum is wel een enorme hulp bij het aanpakken van nieuwe projecten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.