Even voorstellen: Toon

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Na een poosje dit forum te volgen en een paar voorzichtige posts zal ik me ook even voorstellen.

Mijn naam is Toon, ik ben 39 jaar en woonachtig vlak buiten de stad Groningen.

Mijn (vrij beperkte) houtervaring ligt voornamelijk bij houtsnijden, maar ik ben nu toch wel serieus van plan om me te verdiepen in het houtdraaien.
Het draaien is al zolang ik me kan herinneren een fascinatie. Als kind vond ik dat al machtig.
Vroeger nog wel eens een cursus houtsnijden gevolgd in Zwolle, waar mijn wortels liggen. Helaas is het houtwerk echter op de achtergrond gekomen, door de gebruikelijke excuses zoals studie, baan, gezin, hobby als muzikant (vraagt ook veel tijd), motorrijden, etc. De tijd was gewoon op. Toch hoop ik meer tijd vrij te maken hiervoor.

Ik denk dat ik me vooral wil oefenen in het draaien van schalen, kommen en objecten. De schoonheid van het hout komt op zulke vlakken zo prachtig tot zijn recht.
Ook de foto's die ik op dit forum zie van gesegmenteerd draaiwerk doen mijn handen jeuken.

Ik heb nog geen eigen draaibank, maar dat gaat hopelijk (snel) veranderen.

Ik hoop op dit mooie forum nog veel te leren en als mijn ervaring groeit deze met jullie te delen.
Het zal voorlopig vooral bij lezen blijven, vrees ik.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo "Man met pijp"
Ik had je avatar al een paar keer voorbij zien komen, Welkom.

Zijn er van dat houtsnijwerk ook foto's. We zijn hier gek op mooie plaatjes.

HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.