Even voorstellen, nieuwe houtbewerker uit regio Bergen op Zoom

Piet13

Nieuw lid
16 aug 2024
10
13
Bergen op Zoom
Hallo allemaal,
Nieuw op het forum, en soort van nieuw in de houtbewerking-wereld. Ik heb in mijn leven wel affiniteit met hout gehad, maar nooit echt iets heel serieus mee gedaan. Maar nu ik verhuisd ben en dit huis in mijn ogen wel om een personal touch vraagt (i.p.v. een Ikea meubel), leek me dit een goede aanleiding om dat houtbewerken als serieuze hobby op te pakken.
Ik heb inmiddels wat oude gereedschappen van mijn vader opgezocht en opnieuw geslepen, etc.; aangevuld met wat nieuwe dingen, hij had bijv. geen ryoba en dat zaagt toch wel erg lekker. Nu tijd voor wat eerste projecten, te beginnen met een gereedschapskist, zaagbank, en uiteindelijk een werkbank. Vervolgens is het idee om in het huis wat kasten en bijv. een eigen bed-ombouw te maken.
Ik heb nog niet super veel ervaring en loop zo nu en dan tegen wat problemen aan, vandaar dat ik hier ook maar eens kom kijken. Ik woon in Bergen op Zoom. Als iemand het leuk vindt om me te voorzien in wat tips, me met het een en ander zou willen helpen (ik heb nu bijv. een schaaf die ik niet helemaal goed in elkaar krijg), of gewoon zijn werkplaats wil laten zien (ik ben wel benieuwd naar hoe andere mensen het doen); dan zou ik het wel leuk vinden om een keer af te spreken.
Groeten,
Piet
 

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
51
36
Den Haag
Leuk om je te lezen Piet, volgens mij kun je hier zo'n beetje alles vragen over je projekten. Ik heb zelf geen eigen werkplaats. De kleine garage waar ik net een 'nieuw' middelmaat bankje heb staan en wat machientjes heb geparkeerd is niet van mij, anders zou je altijd een keer langs kunnen komen. Ga je er zelf een inrichten? Groet, Michiel
 
Laatst bewerkt:

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
32
44
Vlijmen
Welkom Piet, ik ben zelf ook aardig nieuw op het forum maar al wel wat meer ervaring met gereedschap en houtbewerking. Mocht je een keer in de buurt zijn, ben je altijd welkom. Neem dan vooral je schaaf mee, dan leg ik je er alles over uit (dat ik weet 😉).
 

Piet13

Nieuw lid
16 aug 2024
10
13
Bergen op Zoom
Leuk om je te lezen Piet, volgens mij kun je hier zo'n beetje alles vragen over je projekten. Ik heb zelf geen eigen werkplaats. De kleine garage waar ik net een 'nieuw' middelmaat bankje heb staan en wat machientjes heb geparkeerd is niet van mij, anders zou je altijd een keer langs kunnen komen. Ga je er zelf een inrichten? Groet, Michiel
Ik heb hier geen ruimte om een werkplaats in te richten, maar wel een fijne tuin. Dus ik ga een demontabele werkbank maken, en een fijne gereedschapskist. Daarna kijk ik wel even verder hoe serieus de hobby wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Schaafnerd en Sparrows

Piet13

Nieuw lid
16 aug 2024
10
13
Bergen op Zoom
Welkom Piet, ik ben zelf ook aardig nieuw op het forum maar al wel wat meer ervaring met gereedschap en houtbewerking. Mocht je een keer in de buurt zijn, ben je altijd welkom. Neem dan vooral je schaaf mee, dan leg ik je er alles over uit (dat ik weet 😉).
Bedankt voor het aanbod. Het ligt niet echt op fietsafstand. Maar mocht ik toch een keer in de buurt zijn, dan laat ik het weten en kom ik langs met mijn schaaf (als het dan nog niet gefixt is).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.