Even iets anders, 3 stadia van een bloeiende Lignaflos Roffai

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Het hout lag al sinds Ebbs (DFT2019) in mijn werkruimte, het idee zat al langer in mijn hoofd, en een eerste proefstuk was al in vurenhout al een jaar geleden gemaakt.
Maar nu is het bijna af, alleen de grondplaat verander ik misschien nog wel.

DSCN2563.JPG

De gebeitste plank wordt waarschijnlijk vervangen door een stuk grijze vloertegel, dat nog in mijn werkruimte ligt.

De drie bloemen zijn omkeerdraaiwerk, met 4 draaigangen per bloem.

Het donkere hout is moereiken. dat is vrij bros en los, vergeleken met het normale eiken. Vandaar dat er een kleine stukje is verdwenen, waar ik nog een scherpe rand had willen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aeolos

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.175
352
Etten-Leur
De moereiken variant vind ik het meest aantrekkelijk.. hoe gaat dat omkeerdraaiwerk-met-vier-draaigangen in zijn werk?
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik ben niet zo van de ambachtelijke werkstukken/draaierij, maar ik vind dit een prachtig drieluik.

ik denk dat een stuk ruwe natuursteen, niet te gepolijst, als voet hier een uitstekende keuze zou zijn.
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
@MaartenS: De plank is verdwenen, en nu staat het p een smalle strip grijze vloertegel. Een foto heb ik helaas niet, maar het ziet er beter uit.

@wijk0983.
Op het Duitse houtdraaiforum staat een werkbeschrijving van de middelste fase:

Drechsler-Forum - Anmelden

De tekst is wel in het Duits, maar ik denk, dat de combinatie met de foto's wel voldoende zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.