"Etsy" voor de lage landen?

Gegroet forum leden!

De afgelopen weken heb ik mij afgevraagd of er een Etsy voor de lage landen is? En zoniet, zou hier vraag naar zijn?
Als ik mij niet vergis, bestaat er niet echt iets zoals Etsy enkel voor de lage landen.
Natuurlijk kunnen wij houtbewerkers onze producten wel via Etsy verkopen, maar dit is niet gefocust voor België en Nederland.
Daarom denk ik ook dat geïnteresseerde kopers die op zoek zijn naar handgemaakte producten niet echt Etsy gebruiken/kennen?
Maar eerder dan gaan naar de lokale grootmachten zoals Bol.com, ik kan mij natuurlijk vergissen en ik hoor het heel graag indien zo.

Denken jullie dat een vergelijkbaar platform maar gefocust enkel op de lage landen zou kunnen slagen en er vraag naar is?
Mij lijkt het namelijk een goed idee waar wij als houtbewerkers al onze producten eenvoudig kunnen verkopen aan de lokale markt.
Zeker in deze tijden denk ik dat mensen zeker geïnteresseerd zijn om lokaal te kopen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ideeën/meningen hier over zijn!

Groeten Dennis
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Er is een tijdje een site geweest die zich daar mee bezig hield: Markita.nl (en ze richtte zich op de verkoop van spullen van Nederlandse ontwerpers en makers) Ik heb daar ook een tijdje mij spullen verkocht maar ben er mee gestopt toen de marge van 15 naar 25 % ging. Maar ze zijn er mee gestopt, volgens mij omdat ze er toch niet voldoende inkomen uit konden genereren.

Ik verkoop mijn items ook op Etsy en heb het idee dat dit gewoon niet zo bekend is hier in Nederland en Belgie. Voor Frankrijk is het wel een hele geschikte site en zo zitten de Duisters weer veel op Amazon.de Het scheelt echt per land/cultuur waarmensen mee bekend zijn / online hun spullen kopen.

Maar als je lokaal wilt gaan verkopen dan is een verkoopplatform niet echt nodig lijkt mij. Al mijn spullen die ik veel lokaal verkoop heb ik niet eens online staan. Dan kun je beter proberen lokaal zichtbaar te worden, adverteren in lokale bladen, op fairs/ markten gaan staan. Vergt wel veel tijd maar als een je een vaste loyale klantenkring weet op te bouwen gaat je dat lokaal steeds meer verkopen opleveren, tenzij je heel Nederland en België als lokaal ziet :)

Theo
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Eerlijk gezegd heb ik best wel eens wat via Etsy gekocht, ook specifiek gezocht op wat er in Nederland te koop aangeboden wordt. Scheelt toch wel in de verzendkosten!
Bij ons in de stad was altijd een soort van "lokale markt" waar in eerste instantie van alles aan lokaal gemaakt spul verkocht werd. Zo langzamerhand verwerd dat wel steeds meer een markt voor prullaria, eh, ik bedoel heel creatief thuiswerk. Anyway, de leuke kraampjes die in het begin stonden hadden vaak ook een postertje met een link naar hun Etsy winkel. Dan kan je op die manier wat promoten en wel gebruik maken van de faciliteiten van Etsy.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.